Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
Digital kommunikation

Digital kommunikation - god dialog på digitale kanaler og sociale medier

Et kursus i digital kommunikation, der styrker dine kommunikative færdigheder og gør dig bedre til at kommunikere i den digitale verden.Når vi kommunikerer på de digitale og sociale medier, er sproget og tonen er anderledes og vi kan ikke altid regne med modtagerens fulde opmærksomhed. Dialogen er tit i en kortere og mere direkte form – og hvor går egentlig grænsen for smileys i kommunikationen med kunder og kolleger? Vi er nødt til at lære at spille med på den digitale verdens vilkår.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 24 besvarelser

På kurset i Digital kommunikation tager vi udgangspunkt i den retoriske teori om overbevisende skriftlig kommunikation og tager teorien med ind i den fragmenterede og hurtige digitale verden.

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til dig, der dagligt er i kontakt med kunder, samarbejdspartnere, kolleger og andre via forskellige digitale medier (mail, chat, video, Facebook, LinkedIn). Du har en grundlæggende erfaring med kommunikation og vil gerne blive skarpere på at kommunikere i den digitale verden.

Udbytte

  • Få forståelse for, hvad der kendetegner digital kommunikation – og hvilke krav det stiller
  • Bliv skarp til at afkode, hvordan du tilpasser din kommunikation til din digitale modtager
  • Netetikette – hvad kan man tillade sig, og hvad kan man ikke?
  • Klar tale – få redskaber til at formulere dig godt og præcist til en given målgruppe
  • Lær at overbevise via digitale medier ved at tale til både fornuft og følelse

Indhold

  • Kommunikationssituationen: Få redskaber til at tage højde for sammenhængen mellem afsender, modtager, emne og kontekst
  • Er klarhed og præcision også mest hensigtsmæssigt i digital kommunikation?
  • Den digitale målgruppe: Hvem skriver man til via digitale platforme?
  • Den digitale adfærd: Hvordan gebærder vi os på nettet og hvad betyder det for kommunikationen?
  • Fakta, følelser og troværdighed i digital kontekst: Hvordan overbeviser man i den digitale verden?
  • At formulere: Hvad der kendetegner det gode sprog i skriftlig, elektronisk kommunikation

Form

Kurset vil være en kombination af oplæg, diskussioner og øvelser, og vi vil bruge cases fra deltagernes hverdag, så læringen fra kurset bliver så virkelighedsnær som muligt. Undervejs arbejder deltagerne med konkrete tekster fra deres egen verden. Både underviser og øvrige deltagere vil give feedback på teksterne. Medbring gerne 2 tekster fra dit arbejde, som vi sammen kan analysere og tilpasse til den digitale verden og din målgruppe.

Underviser

Marie-Louise Thorsen
Marie-Louise Thorsen beskæftiger sig til daglig med kommunikation og analyse på sociale og digitale platforme. Hun er uddannet retoriker, faglig formidler og kommunikationsrådgiver og arbejder med SMV'er, faglige organisationer og interesseorganisationer. Marie-Louise skriver også for bl.a. Kommunikationsforum og Projekt:Magasinet.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser