Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

Dit personlige brand - nøglen til succes i dit arbejdsliv

Du har allerede et personligt brand, fordi andre tænker, mener og siger noget om dig. Om både din faglighed og personlighed. Alt om og ved dig kommunikerer. Alt hvad du siger, syner og gør. Et stærkt brand kan styrke dig, øge din værdi og hjælpe dig frem til større succes i job og karriere. Et svagt brand kan omvendt svække, hæmme eller måske ligefrem bremse dig.

Brug dit personlige brand til at nå de mål, du har sat dig

Du kan ikke vælge, ikke at have et brand, men du vælger selv, om du vil tage ansvar for og så vidt muligt selv præge, hvordan lige præcis du opfattes. Jo mere bevidst og målrettet, du arbejder med dit eget brand, desto bedre kan du brænde igennem med din faglighed og personlighed. Når du vælger at udvikle dit brand, begiver du dig ud på en spændende, udfordrende og potentielt meget givende rejse i job og karriere. Hvis du ikke selv skaber dit eget brand, gør andre det alligevel for dig. Vil og tør du overlade noget så vigtigt som dit brand til andre?

Deltagerprofil

Uanset hvad vi hver især beskæftiger os med, og hvor vi er og på vej hen i vores karriere, har vi alle personlige brands. Alle kan med fordel arbejde med deres brands, og kurset er derfor principielt relevant for alle. Uanset køn, alder, uddannelse, jobtype, branche mv. Vigtigst er den mentale programmering, som du møder op med. Du skal som minimum være nysgerrig på og ville lære mere om personlig ledelse, branding og kommunikation. Kurset er særligt målrettet personer, der selv vil tage ansvar for at skabe deres egne brands, og selv præge, for hvem og hvad andre skal opfatte dem.

Udbytte

  • Tag ansvar for og skab dit eget brand, frem for at risikere at andre ødelægger det for dig
  • Beslut hvilket image og hvilken position, dit brand skal hjælpe dig til at opnå
  • Analyser hvilket brand du har i dag, og identificer dit udviklings- og forbedringspotentiale
  • Brug personlig branding til at definere, iscenesætte, kommunikere, sælge og lede dig selv
  • Brug både din faglighed og personlighed i din iscenesættelse og kommunikation af dig selv
  • Find den rette balance mellem din person og rolle i de omgivelser, du arbejder i
  • Oversæt din faglighed og personlighed til et unikt brand, som kan gøre en forskel
  • Optimer dig selv på de scener og i de kontaktpunkter, hvor du skal kommunikere dit brand
  • Styrk din gennemslagskraft, position og markedsværdi, samt dine muligheder i arbejdslivet

Indhold

  • Formål: Hvorfor arbejde med din personlige ledelse, branding og kommunikation?
  • Fundament: Hvilke karaktertræk, mål og værdier mv. definerer dig som person?
  • Målgrupper: Hvilke eksterne og interne relationer er vigtige for, at du lykkes?
  • Kontekst: Hvilke scener og kontaktpunkter skal du brænde igennem og sælge dig selv på?
  • Konkurrence: Hvem er dine forskellige konkurrenter, og hvad karakteriserer dem?
  • Ambition: For hvem og hvad vil du opfattes, og hvilket brand skal give dig succes?
  • Analyse: Hvor har formet dit brand, hvor stærkt er det, og hvad kan du videreudvikle?
  • Plan: Hvad er din personlige strategi, og hvad er din konkrete tids- og handlingsplan?
  • Reality-check: Hvad kræver processen af dig, og hvilke er dine kritiske succesfaktorer?

Form

Kurset veksler mellem inspirerende faglige oplæg, relevante cases, samt udveksling af holdninger, praktiske erfaringer og anden dialog. Kurset er værktøjsbaseret. Du vil undervejs lære at bruge forskellige værktøjer til din egen udviklingsproces. Øvelser foregår individuelt, i grupper og i plenum. Der lægges op til involvering, dialog og læring. Deltagerne opfordres i øvrigt til så vidt muligt at bringe sig selv i spil, og bruge hinanden i et gensidigt fortroligt og tillidsfuldt rum.

I kursuspris er også indeholdt

  • Et eksemplar af Glenn Jacobsens nye bog om personlig ledelse, branding og kommunikation: ”Vil du det & har du det? Så vis det!”
  • Efter kursus udleveres supplerende materiale, der kan tjene til fordybelse og inspiration
  • Udlevering af skabelon til eget videre arbejde med personlig brandudviklingsproces

Underviser

Glenn Jacobsen er rådgiver, coach, underviser og forfatter. Han er uddannet HA, Cand. Merc. i strategi/afsætning og HD i ledelse/organisation. Han har herudover uddannet sig i bl.a. NLP, coaching og personlighedspsykologi. Hans arbejdsområde er kort sagt: ”strategies, brands & people”, hvor han bl.a. arbejder med strategi, ledelse, organisation, marketing, salg, kommunikation, samt branding. Han har specialiseret sig i branding, som han har skrevet to bøger om. Den første bog er fra 1999, og handlede om virksomheders strategiske ledelse, marketing og branding. Hans seneste bog fra 2017 handler om personlig ledelse, branding og kommunikation, med titlen: ”Vil du det & har du det? Så vis det!”. Bogen bygger bl.a. på 101 personlige samtaler over ca. 2½ år med forskellige danskere, heriblandt en række kendte erhvervsledere, politikere, idrætsfolk, kunstnere, samt medie- og kulturpersonligheder m.fl.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser