Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
86303 - Forbrugeradfærd og psykologien bag effektiv markedsføring

Forbrugeradfærd og psykologien bag effektiv markedsføring

Få mere viden om, hvordan mange forskellige faktorer påvirker forbrugernes adfærd og få samtidig indblik i, hvordan du kan påvirke dine målgruppers følelser i din kommunikation.

Påvirk dine kunders købsmønstrer og beslutningsprocesser

Mange virksomheder overser eller undervurderer de mindre rationelle sider af forbrugernes beslutningsproces. Du kan påvirke dine kunders købsmønstre ved at du udnytter relevante psykologiske elementer i din kommunikation.

Udbytte

Efter kurset har du:

  • Fået mere viden om, hvad der påvirker dine kunders adfærd
  • Fået kendskab til hvilke kommunikationsredskaber du kan anvende, for at påvirke modtagerens følelser
  • Viden om, hvordan du praktisk anvender at par af de mest effektive psykologiske teknikker.
  • Viden om, hvordan Call To Actions (CTA) bedst kan komponeres, så du opnår flere klik.

Indhold

På kurset får du:

  • En gennemgang af de adfærdspsykologiske faktorer, som du bør tage højde for i din markedsføring
  • Konkrete idéer til, hvilke elementer du skal have fokus på i din markedsføring
  • Forståelse for de mange forskellige faktorer, der påvirker forbrugernes adfærd
  • Indblik i hvordan du påvirker folks følelser gennem din kommunikation
  • Viden og idéer til, hvordan du kan bruge kundens psykologi i din markedsføring

Deltagerprofil

Kurset er målrettet personer med ansvar og interesse for digital markedsføring på B-t-C og B-t-B markedet eksempelvis markedschefer, udviklingschefer, Brand Managers, marketingprojektledere, analyse-ansvarlige, webredaktører, kommunikationsmedarbejdere og marketingchefer.

Form

I undervisningen inddrages relevante cases og øvelser.

Underviser

Jakob Rachmanski er er specialist i forbrugeradfærd og partner i Adfærdshuset. Han hjælper virksomheder med at kortlægge og udnytte de psykologiske og sociale faktorer, der påvirker menneskers beslutninger og opførsel. Jakob er desuden medforfatter til bogen ”Adfærdspsykologi i markedsføringen” som anvendes på kurset og udleveres ved kursusstart til alle deltagere. Jakob har en baggrund som cand. mag i filosofi og har flere års erfaring som underviser og foredragsholder.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser