Dette kursus henvender sig til den administrative medarbejder, der arbejder på dansk, men som ofte møder engelsktalende kunder, kolleger og andre samarbejdspartnere.
Dit job kræver oftere og oftere, at du skal arbejde professionelt på engelsk, fx når udenlandske kunder eller samarbejdspartnere ringer, eller når du skal skrive e-mails på engelsk. Du er ofte den første kontakt til virksomheden eller organisationen – både for jeres udenlandske og danske kunder. Du vil derfor gerne fremstå lige så selvsikker og professionel på engelsk, som du gør på dansk.
Kurset henvender sig til frontmedarbejdere, koordinatorer, sekretærer og andre administrative medarbejdere der arbejder på dansk, men oftere og oftere har behov for at tale engelsk i hverdagen.
Vi sørger for at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære
Kursusbevis
Erfaren underviser
Maks. 16 deltagere
Øvelser og inddragelse
Materiale på engelsk
Undervisning på engelsk
Efter 2 dage på kurset sidder jeg tilbage med en større værktøjskasse og viden indenfor kultur, fremgangsmåder og teknikker både i forhold til den mundtlige og skriftlige kommunikation på engelsk. Jeg er meget tilfreds med mit kursusforløb.- Pernille Pedersen Danmarks Idrætsforbund
Perfekt kursus og jeg fik alt det, jeg havde brug for til at komme videre med de værktøjer, jeg fik på kurset.- Louise Bong Jensen Glostrup Observations- og Behandlingshjem
Kurset er online og foregår via Zoom. Vi veksler mellem korte oplæg fra underviser og fælles diskussion i plenum samt samtaleøvelser i mindre grupper i ”breakout rooms”. Du får en masse konkrete redskaber, du uden videre kan bruge i din hverdag. Du får løbende konstruktiv feedback på dit sprog og kommer gennem hele forløbet til at opleve, hvordan det engelsk du allerede kan, bliver aktiveret og oprustet. Derfor behøver du ikke at have specielle forudsætninger for at kunne deltage på kurset.
Undervisningen foregår på engelsk.
Ann Britt Donovan er cand.mag. i engelsk og historie. Hun har i mange år arbejdet som underviser og oversætter i GlobalDenmark A/S og har en særlig evne til at få det bedste ud af sine kursister. Du føler dig tryg og godt tilpas i Ann Britts undervisning. Humor, optimisme og samtidig professionelt fokus er vigtige nøgleord for Ann Britts undervisning.
Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.
Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til data@teknologisk.dk
Strategisk kommunikation er at kommunikere effektivt og troværdigt. Få indsigt i hvordan du kommunikerer strategisk
Læs mereOplever du ofte udforinger, når du arbejder i grupper? Her er 4 tips, der kan hjælpe dig med at få mest muligt ud af samarbejdet.
Assertion går ud på at udtrykke sig klart og præcist og både have sine egne og andres interesser i tankerne. Hør Erik Juuls gode råd til assertiv kommunikation.
I alle afdelinger er det godt, hvis medarbejderne har forskellige roller. Der vil også være rollefordelinger som er mere optimale end andre.
Podcast episode 7