Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
86288 google adwords

Google AdWords – få den bedste dialog med bureauet

Skal du varetage dialogen med jeres bureau eller eksterne konsulent omkring AdWords og anden online annoncering? På kurset lærer du, hvilke spørgsmål du med fordel kan stille, hvordan I undgår faldgrupper i rapporteringen og hvorfor en høj ROI på AdWords kan være negativt for jeres organisations vækst.

Optimer kommunikationen med bureauet og stil de rigtige spørgsmål

Er det månedsrapporter, kvartalsmøder, et smart nyt dashboard eller hvad fylder i dialogen med jeres samarbejdspartner i dag? AdWords er en så essentiel del af mange virksomheders markedsføring i dag, at selvom driften varetages af et professionelt bureau, er der stadig behov for, at I stiller de rigtige spørgsmål for at sikre den maksimale værdi til jeres organisation.

På kurset bliver du klædt på til bedre at kunne varetage dialogen med samarbejdspartneren. Forstå de grundlæggende principper bag AdWords, og hvordan bureauer typisk arbejder med Quality Score. Hvordan trackes konverteringer? Og hvordan sikre I, at AdWords målsætningen hænger sammen med jeres overordnede virksomhedsstrategi?

Deltagerprofil

Kurset er for dig, der ikke er ekspert i Google AdWords, men har dialogen med den samarbejdspartner, I har overladt optimeringen af jeres konto til. Du vil gerne styrke din position for mere konstruktivt at indgå i dialog om at øge værdien af jeres AdWords annoncering.

Udbytte

  • Bliv styrket i din kommunikation med bureauet
  • Lær at stille de rigtige spørgsmål
  • Opsæt AdWords KPI´er som er relevante for forretningen
  • Lær at stille krav til performancemåling og rapportering
  • Få viden om, hvordan bureauet arbejder med jeres AdWords kampagner
  • Hvordan kan I selv benytte AdWords til at se, hvad bureauet lave

Indhold

  • Kort introduktion til Google AdWords
  • Tracking af konverteringer og hvordan værdien tilskrives de forskellige kanaler
  • Svarer de KPI´er der opstilles for AdWords til jeres forretningsmæssige KPI´er?
  • Forventninger til ROI

Form

Kurset vil være en blanding af øvelser og teori og du vil få helt konkrete værktøjer med hjem efter endt kursus. Den nyerhvervede viden vil du kunne bruge fremadrettet i din dialog med jeres bureau eller eksterne konsulenter. Kurset vil inddrage konkrete eksempler og deltagernes egne erfaringer og udfordringer.

Underviser

Morten Hall
Morten Hall er tidligere SEM specialist for Danmarks største mediebureaugruppe, hvor han har håndteret adskillige AdWords konti for nogle af landets største virksomheder. Derudover har Morten også hjulpet mindre virksomheder gennem eget konsulentfirma til at få maksimalt udbytte af mindre budgetter. I dag arbejder han på kundesiden som online marketingkonsulent og har herunder ansvaret for den daglige SEM og SEO indsats.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser