Må vi gemme en cookie?

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse af vores hjemmeside, målrette indhold samt statistik. Læs mere om cookies

Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

iOS Support for Help Desk

Dette kursus giver deltagerne viden og værktøjer til at varetage First Level support på en virksomheds iOS enheder. Vi kigger primært på troubleshooting, kendte og typiske problemer, tilgængelige værktøjer, reference materiale og tips & tricks.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 1 besvarelser

Forudsætninger

Kurset kræver ingen særlige forudsætninger, andet end generel forståelse for mobile enheder.

Deltagerprofil

Dette kursus er for dig, der skal supportere brugere indenfor iPads, iPhones og andre iOS enheder. Du har enten erfaring fra andre Help Desk support roller eller du er ny indenfor området.

Udbytte

Efter kurset er du i stand til at varetage support-opgaver, der opstår i brugernes daglige anvendelse af iPhones og iPads.

Indhold

Aktivering
  • Aktivering af iOS enheder er en essentiel del af opsætningen. Vi kigger på processen, Best Practice og hvad der typisk kan gå galt.
Opdateringer, restore og DFU
  • Opdateringer er en vigtig del af sikkerheden i en iOS enhed. Hvad skal man være opmærksom på inden og efter opdateringer, hvad kan typisk gå galt og hvilke forholdsregler kan man tage.
Indstillinger, batteri, konfiguration og Apple Configurator
  • Hvilke indstillinger giver typisk problemer eller bliver overset. Batteriproblemer. Hvordan konfigurerer man optimalt en iOS enhed, hvilke begrænsninger kan sættes på den. Hvordan indstiller man mange enheder på en gang med Apple Configurator?
App Store, iTunes og Apple ID
  • Apple ID bruges på mange iOS enheder, ikke mindst til køb af Apps, musik, film og bøger, men også til at holde privat data adskilt fra firmadata. Fejlfinding af Apple ID og tilhørende problemer, nulstilling af koder, 2 Faktor godkendelse og lignende gennemgås.
Wi-Fi, Bluetooth og Cellular
  • Vi gennemgår de forskellige forbindelsesmuligheder på iPhone. Problemer og troubleshooting ved wifi og mobildata. Hotspot via kabel, bluetooth eller Wifi? Operatørindstillinger, håndtering af bluetooth tilbehør og nulstilling af netværksindstillinger.
iCloud
  • Grundig gennemgang af de vigtigste iCloud funktioner. Synkronisering, indstillinger, sikkerhed, nøglering, m.m.
Backup
  • Hvornår skal man bruge iCloud backup og hvornår iTunes. Hvordan gendanner man fra en backup.
Exchange og anden email
  • Hvad er ActiveSync? Opsætning og almindelige problemer med Exchange. Opsætning af typiske domænemails. Signaturer, vedhæftede filer, notifikationer og VIP.

Underviser

Underviser Kenneth Villadsen
Kenneth Villadsen er Apple Certified Trainer. Kenneth har rig erfaring indenfor IT support og er ekspert indenfor macOS, iOS og Apples teknologier, samt hvordan disse spiller sammen med f.eks. Microsoft Windows Server-miljø og andre deployment teknologier.

Har du faglige spørgsmål, så kontakt:
Andre kigger også på