Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

IT Service Management ISO/IEC 20000 Foundation Bridge

Lær, hvordan du matcher dine ITIL-processer op imod ISO/IEC 20000. Du får værktøjer, der synliggør din virksomheds arbejde og kvalitet af ITIL Service Management via ISO/IEC 20000. Kurset fokuserer på, at du personligt opnår højt niveau af viden om ISO/IEC 20000, der matcher certificeringen IT Service Management Foundation Bridge.

Mange virksomheder benytter i dag ITIL Service Management, men da ITIL er en god, men meget fleksibel praksis, kan det være svært at dokumentere og synliggøre kvaliteten af dit og din virksomheds ITIL niveau. ISO/IEC 20000:2011 standarden baseret på ITIL er en international anerkendt standard for ITIL Service Management, som dokumenterer dit og virksomhedens niveau samt jeres dedikation til et højt og ensartet niveau af ITIL Service Management. En synlig differentiering i forhold til konkurrenter eksempelvis i forhold til udbud, internationale opgaver og relationer eller personlig profilering

Med værktøjerne fra kurset kan du i praksis bygge videre på det ITIL niveau du og din virksomhed allerede har på jeres vej videre mod en ISO/IEC 20000 certificering.

Forudsætninger

Et ITIL Foundation certifikat og egen opfriskning af Foundation inden kurset er en forudsætning for deltagelse i kurset. Det er en fordel, hvis du kender lidt til ISO standarder og deres opbygning.
Ønsker du at afslutte kurset med en certificeringseksamen, bør du påregne ca. 4-8 timers forberedelse før kurset herunder opfriskning af ITIL samt en opgave.

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til dig, som ønsker viden om og forståelse for, hvorledes ITIL kan formaliseres i den international anerkendte ITIL-baserede ISO/IEC 20000 standard. Din virksomhed anvender, eller påtænker at anvende ITIL, og samtidig ønsker du og din virksomhed på sigt at opnå international anerkendelse. Derudover har du lyst til at relatere kursets indhold til din hverdag, og hvor muligt dele din praktiske viden med de øvrige kursusdeltagere. Kurset danner grundlag for yderligere uddannelse og EXIN certificering inden for ISO/IEC 20000 formaliseret ITIL Service Management. Efterfølgende certificeringer er på Specialist, Expert og Master niveau og er ligeledes internationalt anerkendt.

Indhold

  • Hurtig opfriskning af ITIL Foundation, der er relevant for ISO20000:2011
    - Blandt andet Business relationship management og nye Service Reporting
  • Overblik over ISO/IEC 20000 standardens elementer
    - Blandt andet Document Management, audit, kontroller mm.
  • Kernekoncepter i Service Management og andre kvalitetsrammeværker
  • Service Management System (SMS) samt værdien og brugen af Plan-Do-Check-Act kvalitetscyklus
  • Målsætninger, aktiviteter og kvalitetskrav i ISO/IECs Service Management processer
  • Certificering (hvis tilvalgt)

I kurset er indeholdt øvelser, praktiske opgaver og eksempler på certificeringsspørgsmål.

Kursusmateriale

Før kurset får du adgang til at downloade en opgave, der skal færdiggøres og afleveres inden kursusstart. Opgaven understøtter din certificering, og giver dig et større udbytte af kurset.

Hovedparten af kursusmaterialet, og den internationalt anerkendte eksamen, er på engelsk. Undervisning foregår på dansk - eller engelsk hvis aftalt.
Det vil være en fordel for dig, hvis du har investeret i ISO 20000-standarden og medbringer den på kurset.

Certificering

Der vil være mulighed for at tage en certificering på den sidste kursusdag.

  • Antal spørgsmål: 20
  • Tid: 30 minutter + 7,5 minut, hvis dit modersmål ikke er engelsk
  • Format: multiple-choice

Ved beståelse får du udstedt et certifikat i “EXIN ITSM Foundation Bridge”.

Certificeringen inkl. bevis koster kr. 1125,- ex moms, og er ikke indeholdt i kursusprisen. Du kan bestille din certificering ved tilmeldingen til kurset.

Underviser

Thomas Gramstrup er direktør og har mange års erfaring med IT Service Management, ITIL, informationssikkerhed og et dybdegående kendskab til udvikling af IT-forretningen. Thomas forstår at tage komplekse emner som fx kontrolforanstaltninger og gøre dem jordnære og brugbare i virksomheden via konkrete eksempler.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser