Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

Kepner-Tregoe® Foundation

På dette Kepner-Tregoe® Foundation kursus, som afholdes med en dansk Kepner-Tregoe® akkrediteret træner, lærer du en systematisk proces til problemløsning, når du svarer på hændelser og problemer. Dette gør det muligt for personer i et fejlfindingsmiljø, at levere et højt niveau af kvalitet og ensartethed i kundesupport.Over 100 personer har allerede deltaget i dette kursus, der giver dig viden om terminologier, struktur og grundbegreber inden for Kepner-Tregoe® Problem Management og Incident Management teknikker såsom - Situation Appraisal, Problem Analysis, Decision Analysis og Potential Problem Analysis.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 24 besvarelser

Kurset henvender sig primært til personer, der ønsker at blive uddannet og certificeret i en Best Practise metode, der er anbefalet til problemanalyse. Kepner-Tregoe er anerkendt som en Best Practise i den officielle ITIL ® Service Operation publikation.

Underviseren er fantastisk inspirerende og har en stor viden på området. Det betyder, at man som deltager føler sig i gode hænder.
- Jakob Nielsen, SDC

Deltagerprofil

Kepner-Tregoe® Foundation henvender sig til folk, der:

  • ønsker at blive certificeret i Kepner-Tregoe Foundation
  • skal deltage i Kepner-Tregoe Advanced og som ønsker at blive bedre til at håndtere Incident Management og Problem Management
  • personer, som arbejder med it-sikkerhed, service-desk, Problem Managers, Incident Managers, udviklere, testere eller projektledere, der ønsker at blive bedre til at spotte fejl i projekter, og lære, hvordan de kan undgås.

Indhold

  • Introduktion til Kepner-Tregoe rationelle processer: Situation Appraisal, Problem Analysis, Decision Analysis and Potential Problem Analysis
  • Situation Appraisal - Hvad er et incident, og hvad er en "concern". "List Threats and Opportunities", "Separate and Clarify", "Set Priority", "Plan Next Steps" samt grundlæggende spørgeteknik i Situation Appraisal
  • Problem Analysis - Kepner-Tregoes definition af et problem. "Describe Problem", "Identify Possible Causes?, "Evaluate Possible Causes", "Confirm True Cause", samt specifik spørgeteknik i Problem Analysis.
  • Decision Analysis: Hvad er en beslutning? "Clarify Purpose", "Identify Alternatives", "Evaluate Alternatives", "Make Decision", samt specifik spørgeteknik i Decision Analysis.
  • Potential Problem Analysis - Hvordan lægger man en effektiv plan "Identify Potential Problems", "Identify Likely Causes", "Take Preventive Action", "Plan Contingent Action and Set Triggers". Specifik spørgeteknik i Potential Problem Analysis.

Certificering

Deltagerne skal have deltaget i et akkrediteret 2-dags Kepner-Tregoe Foundation kursus, for at kunne deltage i en Kepner Tregoe Foundation eksamen. Eksamen er inkluderet i kursusprisen.

Kurset er praktisk orienteret, og deltagerne, der ønsker at gå til eksamen skal påberegne ekstra forberedelse i form af læsning og prøveeksamen.

  • Antal spørgsmål: 40

  • Tid: 60 minutter

  • Format: multiple-choice prøve uden hjælpemidler, som tester viden og forståelse af pensum

Du skal svare 28 spørgsmål rigtigt (70 %), for at bestå certificeringen. Hvert spørgsmål kan give 0 eller 1 point.

Underviser

Johnny Jensen
Johnny Jensen har gennem mange år i IT-branchen opbygget solid erfaring inden for ITIL®-processer, Service desk, Kepner-Tregoe® problemløsning samt proces- og personaleledelse. Johnny har været instruktør, leder og konsulent i mere end 25 år, og hans primære fokus i undervisningen er, at man som deltager kan relatere stoffet direkte til sin egen hverdag, og dermed kan anvende de lærte teknikker og metoder i praksis.

Johnny er certificeret ITIL Expert og akkrediteret som ITIL- og Kepner-Tregoe trainer. Johnny har desuden en række kompetencer og certificeringer inden for Service Leadership Excellence, KCS, DISC etc., og er tillige manden bag metoderne i ”SDComm© - kommunikationsuddannelsen for Service desk medarbejdere” samt "Service desk ledelse i praksis".

About Kepner-Tregoe

Founded in 1958, Princeton, N.J.-based Kepner-Tregoe is the international leader in developing the critical thinking skills of people. Kepner-Tregoe is a global leader in improving the business performance of clients through proprietary organizational transformation and trouble shooting methodologies. This proven methodology has been used to maximize service performance at global organizations including NASA, IBM, Sun Microsystems, RIM and Siemens.

In order to meet the demand for training, Kepner-Tregoe did not stop by building a courseware, but to ensure the quality of the training, the training can only be delivered by a Kepner-Tregoe accredited trainer.

The Kepner-Tregoe® Foundation course includes Kepner-Tregoe Methodologies and Intellectual Property owned by Kepner-Tregoe, which is used by permission of Kepner-Tregoe. All rights reserved. Accredited KT Foundation training is provided by ITpreneurs.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser