Kommunikations, salg og marketingskurser
Forudsætningen for succes på et konkurrencefyldt marked kan være vedvarende udvikling af kompetencer inden for kommunikation, salg og marketing. Der er et essentielt sammenspil mellem disse tre discipliner og interaktionen og vedligeholdelse - de bør derfor løbende prioriteres i din organisation.
Kommunikation og formidling
Bliv en stærkere kommunikatør på et operationelt og strategisk niveau. Med disse kurser får du værktøjer til at arbejde med intern og ekstern virksomhedskommunikation. Kommunikation handler om gennemslagskraft og om at trænge tydeligt igennem med sit budskab. Du lærer derfor at arbejde med udvikling af egen personlig måde at kommunikere på. Ligeledes lærer du, hvordan du på en effektiv måde kan henvende dig til forskellige målgrupper og dermed fastholde dem.
Læs artiklerne:
Bedre kommunikation på arbejdspladsen
Internt i virksomheden kan negativ og dårlig kommunikation skabe konflikter på arbejdspladsen. Oplever du dårlig stemning mellem dig og en kollega, eller føler du dig frustreret over en anden persons handlinger? Du kan selv gøre noget for at forbedre situationen.
Kommunikation handler både om at tale og lytte. Du kan fx få markant større udbytte af dine samtaler, hvis du bruger spørgsmål aktivt og strategisk i forskellige situationer.
I forhold til lytning kan det for mange mennesker faktisk være svært at lytte, da det kan være svært at lytte til andre uden at lade sig påvirke af egne fortolkninger og associationer, samtidig med det kan være svært at fastholde koncentrationen og lade vær med at afbryde.
Den gode sælger
Salg er en branche, som altid er præget af en stærk og stigende konkurrence, hvorfor det er vigtigt altid at holde sig på forkant med udviklingen. Som den gode sælger skaber du værdi for dine kunder, skaber resultater på bundlinjen og arbejder med at udføre din virksomheds strategiske mål. Med et salgskursus hos Teknologisk Institut får du værktøjer, som du kan bruge til at videreudvikle og udvide disse kompetencer i dagligdagen, så du altid står stærkere i forhandlingen med en ny kunde.
Den effektive markedsføring
Marketing handler om virksomhedens behov for at analysere, planlægge og gennemføre marketingaktiviteter på et givent marked. Gennem analyse af markedets tendenser kan du på systematisk vis formå at stimulere kunders efterspørgsel. Dermed kan du påvirke salget i en positiv retning. Det handler derfor ligesom ved salg om, at være på forkant med udviklingen i den branche du befinder dig i.
Teknologisk Institut udbyder kurser inden for kommunikation, salg og marketing, som giver dig muligheden for at specialisere dig både personligt og fagligt. Vi udbyder kurserne på flere niveauer, hvilket giver dig muligheden for at bygge oven på den erfaring du allerede har tilegnet dig. Se mere under de enkelte kursusbeskrivelser.
Podcast om målrettet kommunikation
Du kan også høre vores podcast episode #9 'Målrettet kommunikation'. I afsnittet fortæller Henrik Leslye om, hvordan du kan fremme samarbejde og undgå misforståelser, hvis du tilpasser din kommunikation til den type af person som du taler med. Henrik er erhvervspsykolog, foredragsholder, underviser strategisk rådgiver og han har specialiseret sig inden for positiv organisationspsykologi, ledelsesudvikling, teamsamarbejde og kommunikation. Lyt med, og hør om du kan genkende et par kolleger, og find ud af, hvordan du kan kommunikere mere målrettet med dem.