Mere om kurser i kommunikation
Kommunikation er en afgørende drivkraft internt i organisationer og afgørende for alle relationer også eksternt. Lær hvordan du kommunikerer effektivt og troværdigt med et kommunikationskursus hos Teknologisk Institut.
Flere end 3.500 personer har allerede deltaget på et kommunikationskursus her. Du kan se på det enkelte kursus, hvor mange stjerner tidligere kursister har evalueret det til.
Ekstern kommunikation
At kommunikere eksternt kræver stor kreativitet og gode skriftlige kompetencer, da der skal skabes indhold til hjemmesider, sociale medier, markedsføring mv. Der skal altså leveres meget indhold – og det skal både være aktuelt, relevant, interessant, indholdsrigt og informativt.
Bedre kommunikation på arbejdspladsen
Internt i virksomheden kan negativ og dårlig kommunikation skabe konflikter på arbejdspladsen. Oplever du dårlig stemning mellem dig og en kollega, eller føler du dig frustreret over en anden persons handlinger? Du kan selv gøre noget for at forbedre situationen.
Kommunikation handler både om at tale og lytte. Du kan fx få markant større udbytte af dine samtaler, hvis du bruger spørgsmål aktivt og strategisk i forskellige situationer.
I forhold til lytning kan det for mange mennesker faktisk være svært at lytte, da det kan være svært at lytte til andre uden at lade sig påvirke af egne fortolkninger og associationer, samtidig med det kan være svært at fastholde koncentrationen og lade vær med at afbryde.
Læs også
Case