Må vi gemme en cookie?

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse af vores hjemmeside, målrette indhold samt statistik. Læs mere om cookies

Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

Kundedrevet markedsføring for salgs- og marketingansvarlige

Arbejder du med – eller er du ansvarlig for - markedsføring i jeres virksomhed? Og ønsker du at styrke kompetencen inden for kundedrevet markedsføring med afsæt i kundeindsigt, -oplevelser og -rejse? Så investér to dage i denne aktuelle workshop for ambitiøse marketingfolk.

Kundedialog som omdrejningspunkt i markedsføringen

Effektiv markedsføring handler om at sætte kunden i centrum. At give kunden de rigtige relevante oplevelser i alle kunderejsens kontaktpunkter. Din viden om kunders behov, ønsker og adfærd danner grundlag for den kundefokuserede marketingstrategi - fra ‘Zero Moment of Truth’ før køb til ambassadør-effekten efter. Fra kundeindsigt til kundedialog og dialogmarkedsføring set udefra-og-ind.

Deltagerprofil

Kurset er for dig, der arbejder med – eller har ansvaret for - virksomhedens markedsføring og ønsker at supplere din generelle marketingkompetence med relationsmarkedsføringens dialogorienterede kundefokus.

At tilbyde kurset som en interaktiv workshop øger forventningen om et dynamisk forløb med et relevant, operationelt udbytte, hvor teori hurtigt kan omsættes til praksis i umiddelbar forlængelse af deltagelse.
- Finn Thomsen, kursusansvarlig

Udbytte

  • Forståelse for relationens betydning for kunden såvel som virksomheden
  • Måling af virksomhedens relations-parathed og prioritering af dens forbedring
  • Baggrund for at tiltrække, fastholde og udvikle kunder – strategisk og taktisk
  • Metoder til dybere kundeindsigt og arbejdet med segmenter
  • Værktøjer til måling og forbedring af kundeoplevelser
  • Best practices via synergi mellem egne og andre deltageres takeaways

Indhold

  • Kundedrevet markedsføring - fra buzzwords til definitioner
  • Virksomhedens relationsparathed og -prioritering
  • Dialogens 3 succeskriterier: hvem, hvad, hvordan
  • Gør Customer Centricity din kundestrategi optimal?
  • Kundestrategiens implementering – proces/faser
  • Grundlaget for kundedialog og -indsigt: relationsdatabasen
  • Fra kunderejse til livscyklus – oplevelser skaber relationen
  • Nøglen til kundedrevet markedsføring: Empowerment
  • Når kunden styrer dialogen - og går omnichannel
  • Content og Native som budskabsdrivere
  • Test som markedsførings krystalkugle (best practice)
  • Fra mål til KPI – kundeværdien bestemmer dialogen
  • Hvad må du - og hvad må du ikke rent juramæssigt og I forhold til GDPR

Det stod fra begyndelsen klart for mig, at deltagerne skulle arbejde proaktivt med stoffet i workshop-regi. Erfaringen siger, at interaktiv undervisning med en kundeorienteret udefra-og-ind tilgang er optimal for både forståelse og udbytte.
- Finn Thomsen, kursusansvarlig

Form

Formen er mere workshop end kursus – ud fra erfaringen, at det største udbytte fås ved at arbejde proaktivt med stoffet i samspil med andre deltagere. Du udfordres løbende på din virksomheds markedsføring med henblik på eksekvering af operationelle forbedringer. Og på baggrund af workshoppens faglige input - kombineret med de øvrige deltageres supplerende bidrag - kan du så anbefale din egen best practice.

Underviser

Finn Thomsen - underviser
Finn Thomsen er selvstændig managementkonsulent, der i 20+ år har hjulpet virksomheder med at udvikle tætte kunderelationer via en kundedrevet markedsføring-tilgang med afsæt i CRM-disciplinen. Finn var medstifter af Wunderman – det første direct marketing-bureau i Danmark – og har som formand for Direct Marketing Bestyrelsen i Dansk Markedsføring været kursusleder og undervist på DM Skolen, CRM Akademiet og senest Diploma in Relationship Management. Han har undervist og er vejleder i Relationsmarkedsføring på Mediehøjskolen, lige som han også er chef for et Datadrevet Markedsføring-netværk.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser