Må vi gemme en cookie?

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse af vores hjemmeside, målrette indhold samt statistik. Læs mere om cookies

Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

Kvæl krisen før den opstår eller udvikler sig

Lær at arbejde på forkant med håndteringen af organisationens kritiske og potentielt kritiske problemstillinger og undgå dermed, at de udvikler sig til egentlige kriser. Få redskaber og gode råd til at håndtere og minimere krisen, hvis den alligevel bryder ud.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 3 besvarelser

Arbejd proaktivt og undgå krisen

Enhver virksomhed eller organisation har sine problemstillinger og udfordringer. Ved at arbejde proaktivt med håndteringen af organisationens issues kan du undgå, at kritiske sager udvikler sig til egentlige kriser både internt og eksternt. Ved at styrke kompetencerne inden for krisekommunikation og sikre et optimalt beredskab vil du være klædt på til opgaven, hvis krisen alligevel rammer.

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til ledere, kommunikationsansvarlige og kommunikationsmedarbejdere, der ønsker at arbejde på forkant, proaktivt og optimalt med krisehåndtering.

Udbytte

  • Lær at identificere organisationens kritiske og potentielt kritiske problemstillinger og udfordringer
  • Lær forberedelsen der kan afværge krisen
  • Lær at håndtere og minimere krisen, hvis den bryder ud
  • Lær at håndtere de primære interessenter i en krise; medarbejderne, kunderne, samarbejdspartnere og pressen
  • Lær fordelene ved at sige tingene som de er!
  • Få viden om, hvordan en optimalt håndteret krise kan styrke organisationens image

Indhold

På kurset kommer vi rundt i alle hjørnerne af Issues Management og krisehåndtering, og du bliver udfordret på din organisations holdninger og handlinger.

  • Hvad er – og hvordan bedrives - Issues Management?
  • Den optimale forberedelse
  • Krisekommunikationens ABC – gode råd og redskaber til håndteringen
  • Presse & og anden ekstern håndtering
  • Intern håndtering
  • Krisens anatomi'
  • Do’s & don’ts når du kommunikerer
  • Ansvarlig, troværdig og tillidsvækkende kommunikation
  • Kunsten at vende en krise til en fordel

Form

Kurset blander oplæg, teori, øvelser og eksempler fra det virkelige liv. Vi tager udgangspunkt i konkrete situationer, modeller og egne erfaringer.

Underviser

Underviser Lars Jørgensen
Lars Jørgensen er en af Danmarks mest erfarne krisekommunikationsrådgivere. Lars har siden 1997 rådgivet flere hundrede danske og udenlandske virksomheder i forberedelsen af krisehåndtering og under kriser. Lars er uddannet journalist, har været kommunikations- og beredskabsansvarlig i to større virksomheder, partner og administrerende direktør i to kendte og anerkendte kommunikationsbureauer.
De seneste tre år har han drevet en specialiseret mindre rådgivningsvirksomhed med fokus på krisehåndtering, strategisk kommunikationsrådgivning til ledelser og bestyrelser samt M&A-kommunikation.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser