Kurser

4 dages uddannelse

Lean Navigatør i administration og service

14. marts til 26. april 2022 Odense
6. april til 16. juni 2022 Aalborg
30. august til 5. oktober 2022 Aalborg
27. september til 23. november 2022 Odense
DKK  18.800
ekskl. moms
Nr. 19562 P
2,7
Udmærket
3 anmeldelser

Har du interesse for Lean, og ønsker du det bedste udgangspunkt for effektive processer og varige resultater? Så er en uddannelse som Lean Navigatør i administration og service en oplagt mulighed for dig og din virksomhed.

Tid er den ’råvare’, som har størst betydning for administrative medarbejdere. Lean i administration har derfor fokus på effektiv og optimal udnyttelse af tid. Lean i Administration og Service handler blandt andet om bedre planlægning både på afdelingsniveau og for den enkelte medarbejder. Fokus er på at minimere fejl og reducere ansvarsskift, som sikrer, at den administrative enhed opnår endnu bedre kvalitet og reduceret gennemløbstid.

Du lærer, hvordan man ved hjælp af Lean-principperne skaber arbejdspladser med større arbejdsglæde og mindre stress til gavn for den enkelte medarbejder og virksomheden selv.

 

Deltagerprofil

Ledere indenfor administration og service, projektledere eller andre, der har optimering af administrative processer som deres arbejdsområde.

Udbytte

  • Lean-proces igangsat i egen virksomhed – med målbar effekt
  • Viden til at vælge de rette Lean-værktøjer og bruge dem effektivt i et administrativt miljø
  • Værktøjer til at finde problemers grundlæggende årsag
  • Værktøjer til at planlægge og gennemføre forbedringer
  • Viden om hvordan forbedringer fastholdes
  • Eksamensbevis, der dokumenterer din viden
  • Sparring og mulighed for deltagelse i efterfølgende netværk

Indhold

  • Introduktion til Lean, lær at se spild
  • Problemløsningsværktøjer og 5S - orden og struktur
  • Kaizen, tavlemøder, målstyring
  • Analyse og effektivisering af arbejdstidens anvendelse
  • A3 rapporten
  • Indfør flow og reducer gennemløbstid
  • Værdistrømsanalysen og case gennem simulering
  • Synlig ledelse og planlægning
  • Forandringsledelse – taktik og strategi
  • Personanalyser ift. projektarbejde
  • Lean audit og fastholdelse
  • Planlægge Lean aktivitet i egen virksomhed
  • Standarder, procedurer, træning og fastholde med TWI
  • Flow og udjævning af arbejdet
  • Præsentation af hjemmeopgaver, alle hjemmeopgaver vurderes, der gives feedback og karakter

Anmeldelser af Lean Navigatør i administration og service

2,7
 
Udmærket Baseret på 3 anmeldelser
Fremragende
Meget godt
Udmærket
Mindre godt
Ikke godt

Form

Teknologisk Instituts Lean Navigatør i Administration og Service afvikles over 4 dage fordelt på 2 moduler over en periode på ca. 2 måneder.

Vælg dato

Odense
14. marts til 26. april 2022
Aalborg
6. april til 16. juni 2022
Aalborg
30. august til 5. oktober 2022
Odense
27. september til 23. november 2022

Få ny inspiration til din kompetence­udvikling

Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.

Indtast venligst et validt navn
Tilmelder nyhedsbrev
Tak for din tilmelding
Teknisk fejl

Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til data@teknologisk.dk