Må vi gemme en cookie?

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse af vores hjemmeside, målrette indhold samt statistik. Læs mere om cookies

Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
6 dages uddannelse

Lean Navigatør i administration og service

Vi har afholdt 'Lean Navigatør i administration og service' mere end 20 gange siden 2014! Har du interesse for Lean, og ønsker du det bedste udgangspunkt for effektive processer og varige resultater? Så er en uddannelse som Lean Navigatør i administration og service en oplagt mulighed for dig og din virksomhed.

Evaluering

3stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 21 besvarelser

Tid er den ’råvare’, som har størst betydning for administrative medarbejdere. Lean i administration har derfor fokus på effektiv og optimal udnyttelse af tid. Lean i Administration og Service handler blandt andet om bedre planlægning både på afdelingsniveau og for den enkelte medarbejder. Fokus er på at minimere fejl og reducere ansvarsskift, som sikrer, at den administrative enhed opnår endnu bedre kvalitet og reduceret gennemløbstid.

En Lean-navigatør lærer, hvordan man ved hjælp Lean-principperne skaber arbejdspladser med større arbejdsglæde og mindre stress til gavn for den enkelte medarbejder og virksomheden selv.

 

Udbytte

  • Lean-proces igangsat i egen virksomhed – med målbar effekt
  • Viden til at vælge de rette Lean-værktøjer og bruge dem effektivt i et administrativt miljø
  • Værktøjer til at finde problemers grundlæggende årsag
  • Værktøjer til at planlægge og gennemføre forbedringer
  • Viden om hvordan forbedringer fastholdes
  • Eksamensbevis, der dokumenterer din viden
  • Sparring og mulighed for deltagelse i efterfølgende netværk

Deltagerprofil

Ledere indenfor administration og service, projektledere eller andre, der har optimering af administrative processer som deres arbejdsområde.

Indhold

Teknologisk Instituts Lean Navigatør i Administration og Service afvikles over 6 dage fordelt på 3 moduler over en periode på ca. 4 måneder.

Modulerne indeholder bl.a.:

  • Introduktion til Lean, lær at se spild
  • Systematisk problemløsning og 5S
  • Kaizen, tavlemøder, målstyring
  • Analyse og effektivisering af arbejdstidens anvendelse
  • A3 rapporten
  • Indfør flow og reducer gennemløbstid
  • Værdistrømsanalysen og case gennem simulering
  • Lean-ledelse
  • Forandringsledelse – taktik og strategi
  • Personanalyser ift. projektarbejde
  • Lean audit og fastholdelse
  • Planlægge Lean aktivitet i egen virksomhed
  • Præsentation af hjemmeopgaver, alle hjemmeopgaver vurderes, der gives feedback og karakter
  • Mundtlig eksamen med forberedelse ingen karaktergivning
Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kigger også på