Må vi gemme en cookie?

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse af vores hjemmeside, målrette indhold samt statistik. Læs mere om cookies

Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

Marketing for ikke-marketingmedarbejdere

Arbejder du med marketing uden at have marketingbaggrund og savner du viden om, hvordan du gennemfører marketingopgaver i praksis? Deltag på dette kursus og får de grundlæggende redskaber og begreber på plads.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 7 besvarelser

Bliv bedre klædt på til marketingopgaver

Mange får opgaver med marketingindhold uden at have en formel baggrund inden for marketing. Kurset giver personer uden marketingbaggrund en køreplan og en værktøjskasse til at gennemføre marketingopgaver i praksis.

Elisabeth var super til at komme med eksempler fra den "virkelige" verden - hun er en fantastisk formidler, med en indlevende og smittende energi
- Heidi Bach Svanholmer, SAS Institute A/S

Deltagerprofil

Dette kursus er rettet mod dig, der har brug for grundlæggende marketingviden og redskaber, og ikke har en teoretisk uddannelse i marketing Du kan f eks være administrativ medarbejder (projektleder, koordinator, sekretær etc.), konsulent, kommunikationsmedarbejder, teknisk specialist - eller helt ny medarbejder i marketing.

Udbytte

  • En trin for trin køreplan for, hvordan man løser marketingopgaver.
  • En værktøjskasse med værktøjer til hvert trin.
  • Overblik over de vigtigste begreber indenfor marketing.
  • Viden om markedsføring til såvel virksomheder (Business-to-Business) som forbrugere (Business-to-Consumer).
  • Praktiske eksempler på, hvad der virker og ikke virker, både i den fysiske verden og online
  • Komme i gang med at målrette dit produkt, dit budskab og din markedsføring bedre.
  • Styrket din evne til at se nye muligheder for at tilfredsstille kundernes behov og skabe værdi.

Værktøjskassen og køreplanen kan anvendes både overfor interne og eksterne kunder/modtagere, og såvel i offentlige som i private virksomheder og organisationer.

Indhold

  • Hvad adskiller vinderne fra taberne – konkrete data og erfaringer fra marketingprojekter, og hvad man kan lære af dem.
  • Målgruppen: Tre ting du skal vide, med konkrete værktøjer.
  • Design – værktøj til skarp definition af ”den gode historie” om dit produkt/din ydelse/dit budskab, så du rammer plet.
  • Valg af virkemidler i markedsføring – hvordan afgør du hvad der er relevant for din målgruppe og situation? (Værktøj)
  • Kommunikationskanaler og deres styrker og svagheder (i den fysiske verden og online, inkl. sociale medier og online statistikværktøjer, bl a Facebook).
  • Kunderejsen – et enkelt værktøj til at skabe overblik og sikre at din indsats hænger sammen, og giver mening for kunden/modtagerne.

Kurset tager udgangspunkt i deltagernes egen hverdag og erfaringer, og bygger på dialog og diskussion med fokus på det praktiske og anvendelige. Medbring meget gerne egen marketingudfordring på kurset. Der anvendes cases som alle kan diskutere og lære af, med eksempler på markedsføring overfor såvel virksomheder som forbrugere. Inden kurset er der mulighed for at stille konkrete og specifikke spørgsmål, som vil blive besvaret undervejs.

Underviser

Elisabeth Bro
Elisabeth Broe Christensen har undervist i marketing siden 1999, bl.a. for Henley Executive MBA, og har lang praktisk erfaring med at få medarbejdere fra andre funktioner og på alle niveauer klædt på til at tage del i marketingsindsatsen, bl.a. fra jobs som marketingchef hos Cat@log International og Head of Global Business Learning hos Novozymes. Elisabeth arbejder med definition og praktisk gennemførelse af forretningsstrategier, og er en entusiastisk og levende underviser som tager afsæt i deltagernes hverdag og fokuserer på, at de straks kan anvende kursusindholdet.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser