Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
86187 - Mersalg på telefonen

Mersalg på telefonen

På kurset lærer deltagerne at ekspedere indgående samtaler på en effektiv og smilende måde, samt at udnytte de mange mersalgsmuligheder telefonsamtalen giver - uden at kunden oplever at blive presset til at købe mere, men blot ser mersalget som en ekstra god service eller rådgivning.

Når mersalg bliver en service

Det bedste salg sker i samspillet mellem service og salg – hvor et mersalg kan betyde både service og ikke mindst gensalg.

Deltagerprofil

Kurset er relevant for alle medarbejdere, der har telefonisk kundekontakt – både i forhold til ordrehåndtering samt rådgivning.

Udbytte

  • Du trænes i at ekspedere kundesamtaler på en venlig og professionel måde – med fokus på de mange mersalgsmuligheder samtaler giver
  • Du lærer at telefonsalg i naturlig samtaleform
  • Du får træning i at sælge frem for blot at produktbeskrive

Indhold

  • Medarbejderen som ”ansigtet udadtil”
  • Servicebegrebet – kunden i centrum
  • Din indstilling til arbejdet med telefonen
  • Stemme-, tale- og sprogbrug
  • Effektiv kommunikation
  • Lytte- og spørgeteknik
  • De mange muligheder for mersalg
  • Mersalgets åbning
  • Kundens motiver for køb
  • Argumentationsteknik – fra produktbeskrivelser til fordelssælger
  • Behandling af indvendinger
  • Professionel reklamationsbehandling
  • Salgets afslutning
  • Opfølgning – ”salget efter salget”
  • Personlig handlingsplan

Form

Der er tale om involverende og aktiv undervisning, som tager udgangspunkt i deltagernes egen hverdag samt egne produkter/serviceydelser.

Underviser

Leon Birdi
Leon Birdi er specialist i kunderelationer og arbejder med salgs- og serviceoptimering i både offentlige og private organisationer. Han arbejder bl.a. med konflikthåndtering hos Politiet og i Kriminalforsorgen. Hans undervisningsstil er praktisk, direkte og løsningsorienteret. Med andre ord: Du kommer hjem fra kurset med konkrete idéer til at forebygge og tackle kundeklager - og til at undgå konflikter i hverdagen.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser