Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
Nudgekonsulent i praksis - en opfølgningsdag

Nudgekonsulent i praksis - En opfølgningsdag

Nudgekonsulent i praksis. Få ny inspiration og opdatering på såvel teori som cases fra både forskning og konkrete anvendelsesområder i ind- og udland. Deltagernes egne erfaringer fra arbejdet med nudgeinnovation sammenholdt med teorierne bag adfærdsdesign. Yderligere in-put til idéudvikling og mere effektive analysemetoder.

Nudgekonsulent i praksis - En opfølgningsdag

Anerkendelsen af nudging, udviklingen af teorierne og metoderne til at påvirke adfærd er et voksende område. Når du er klædt på med den allernyeste viden på området, vil du som Nudgekonsulent få flere muligheder for at tilbyde og designe løsninger på mange forskellige praktiske udfordringer i forhold til menneskers konkrete adfærd.

NB! Uddelingen af Nobelprisen i økonomi 2017 til faderen til Nudge-begrebet, Richard Thaler, understreger hvilket omfang adfærdsvidenskaben har fået i hele verden.

Deltagerprofil

Denne opfølgningsdag forudsætter deltagelse på Teknologisk Instituts 3 dages kursus ’Nudgekonsulent – design af adfærdsændringer’.

Udbytte

  • Overblik over den seneste forskning og de nyeste eksempler
  • Indsigt i flere analysemetoder
  • Øget bevidsthed om betydningen af normer og kultur
  • Træning i afdækning af biases
  • Erfaringsudveksling med andre nudgekonsulenter
  • In-put til- og feedback på dine egne nudgedesigns

Indhold

  • Nyheder om nudge fra ind- og udland
  • Jeres erfaringer og eksempler fra det virkelige liv – eksempler som I har set eller selv lavet
  • Gode og ’onde’ eksempler fra reklame/marketing verdenen
  • Biases – og hvordan man bliver bedre til at tænke/se bag den tilsyneladende virkelighed
  • Nudge og kommunikation: Brug af adfærdspsykologi i verbal og skriftlig formidling
  • Adfærdsanalyse - om antropologiske analysemetoder og 'sensemaking' som forudsætning for gode nudges

Form

Kurset veksler mellem øvelser, oplæg og refleksioner over egen praksis. Du henter inspiration til at bruge nudging og viden fra adfærdspsykologien og de andre fagområder vi berører på flere områder og bygger videre på egne erfaringer. Dagen bygger videre på det allerede lærte fra tidligere kursus.

Underviser

Mettelene Jellinggaard, har som rådgiver praktisk erfaring med organisationsudvikling, strategi eksekvering og samarbejde med et adfærdspsykologisk perspektiv. Mettelene har bl.a. deltaget i et 3-årigt projekt støttet af Forebyggelsesfonden med fokus på Nudge i Ældre- Handicapforvaltningen i Odense Kommune og er certificeret i Behavioral Economics fra Coursera/Duke University/Prof. Dan Ariely, 2013. Dertil er Mettelene underviser på 3-dages kurset ’Nudgekonsulent – design af adfærdsændringer’.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser