Må vi gemme en cookie?

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse af vores hjemmeside, målrette indhold samt statistik. Læs mere om cookies

Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

Objekt Orienteret kurser

Bliv en stærkere ressource for din arbejdsplads ved at deltage på et af Teknologisk Instituts kurser inden for Objekt Orienteret. Lær OO-grundbegreberne og modellering med UML 2.0, OO-analyse, design og realisering, samt OO-design Patterns (Gamma).

Find dit kursus inden for OO allerede i dag og øg dine kompetencer på området. Uanset kursus er du garanteret at blive undervist af kompetente undervisere, der har masser af erfaring.

Læs mere
Alle priser er ekskl. moms
Alle priser er ekskl. moms
  • Ledige pladser
  • Fyldt

DKK10.200 kr

Grundbegreber og modellering med UML 2.0

Nr. 11770 A
2 dages kursus
Næste afholdelse 29/10 2018
  • Aarhus
    29. til 30. oktober 201829/10 - 30/10 2018
En forudsætning for din aktive deltagelse i et OO-udviklingsprojekt er, at du har en fundamental forståelse af de objektorienterede grundbegreber samt kendskab til, hvordan disse kan anvendes til modellering. Efter kurset kan du forstå og anvende OO-grundbegreberne og de mest brugte UML diagrammer. Du opnår et generelt kendskab til alle UMLs diagramtyper, og kan desuden foretage grundlæggende OO-modellering samt deltage i udarbejdelsen og review af OO-modeller. Vi har afholdt Grundbegreber og modellering med UML 2.0 mere end 100 gange - tilmeld dig nu!

 

Hvad er OOP?

Objekt Orienteret Programmering (OOP) er programmering med objekter. Det består af et objektsystem også kaldet en datakerne, som er indkapslet af flere objekter som samarbejder. For at samarbejdet fungerer mellem objekterne kræver det, at de kender hinanden, hvilket kaldes associering. Associeringen realiseres ved, at objekterne har referencer til hinanden, hvorigennem de kommunikerer.

Et programmeringssprog kaldes et objekt, når det tillader dig at gennemføre tre mekanismer ved hjælp af den oprindelig syntaks af sproget:

  • Indkapsling
  • Arv
  • Polymorfi

Denne form for programmering giver dig som udvikler mulighed for at gruppere opgaver i klasser. Det kan være med til at sikre en nem og overskuelig kode, som kan være yderst praktisk ved forvaltningen og vedligeholde af især større projekter.