Må vi gemme en cookie?

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse af vores hjemmeside, målrette indhold samt statistik. Læs mere om cookies

OneDrive - FAQ

Kursusadministration

Kontakt os

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 30 00.

OneDrive - FAQ

Synkroniseringsproblemer

Hvis en fil ikke kan synkroniseres, kan du prøve følgende:

  • Sørg for, at den fil, du vil synkronisere, ikke er større end 15 GB. Prøv at reducere størrelsen på filen ved at komprimere den.

Ved overførsel af store filer eller mange filer anbefaler vi, at filerne føjes til skrivebordsappen OneDrive, i stedet for at du bruger Upload-funktionen på webstedet.

Hvis OneDrive stadig ikke synkroniserer, kan du læse denne dybdegående guide til troubleshooting.
 

Hvis du bruger OneDrive App’en, kan du prøve følgende:

Android: 
Geninstaller OneDrive

  • Åbn 'Indstillinger'.
  • Vælg 'Programmer'.
  • Tryk på 'Administrer programmer'.
  • Find og tryk på 'OneDrive'.
  • Tryk på 'Tving til at standse', og tryk derefter på 'Ryd data og Ryd cache'.
  • Når du er færdig, skal du fjerne appen.
  • Geninstaller appen fra Google Play.

iOS:

  • Fjern OneDrive-appen ved at trykke på og holde ikonet for OneDrive-appen nede. Tryk på 'X' i hjørnet, og acceptér derefter bekræftelsesmeddelelsen for at slette den.
  • Udfør en blød nulstilling ved at trykke på og holde både Lås/Sluk og Hjem knapperne samtidigt for mindst 10 sekunder, indtil du ser Apple-logoet.
  • Geninstaller OneDrive-appen fra App Store.
  • Sørg for, at OneDrive holdes opdateret, ved at aktivere baggrundsopdatering i din enheds Indstillinger > Generelt > Opdater baggrundsapp.
  • Det kan hjælpe at slå placeringstjenester for OneDrive til, især hvis det er under synkronisering i baggrunden. Du kan slå Placeringstjenester til eller fra på Indstillinger > Beskyttelse af personlige oplysninger > Placeringstjenester.

Windows Phone 8.1:
Foretag en blød nulstil

  • Mens telefonen er slået til, skal du trykke på og holde nede på lydstyrke ned samt power knappen, indtil din telefon genstarter.

Bemærk, at du ikke skal røre skærmen enhed under processen (heller ikke når spørgsmålet 'slide ned for at slukke' vises).

Hvis dette ikke løser problemet, kan du også prøve hårde Nulstil.

  • Lav sikkerhedskopi af dine data.
  • Udfør en permanent nulstilling af din telefon.

Windows Phone 10:
Nulstil app’en.

  • Åbn appen, og klik på menuen ’OneDrive’.
  • Klik på Indstillinger for ’OneDrive-indstillinger’.
  • Klik på ’om OneDrive’.
  • Klik på Nulstil app og bekræft handlingen.
  • Du kan også fra App-listen skal du gå til Indstillinger > Apps > programmer og funktioner > OneDrive > Avancerede indstillinger > Nulstil

Hvis dette ikke løser problemet, kan du også prøve hårde Nulstilling.

  • Lav sikkerhedskopi af dine data.
  • Udfør en permanent nulstilling af din telefon.

 

Mistet data eller manglende filer

Hvis du ikke kan finde en fil eller mappe i dit OneDrive, kan du prøve disse tip.

  • Undersøg Papirkurven.
  • Sørg for, at du er logget på med den rigtige Microsoft-konto.
  • Du kan have gemt filerne på en placering, du ikke havde til hensigt, eller flyttet filerne ved en fejl. Gå til OneDrive-webstedet, og brug feltet 'Søg alt' i øverste venstre hjørne.

 

Fejlmeddelelsen "Du synkroniserer en anden konto" vises

Dette kan forekomme, når du har ændret adgangskoden til din Microsoft-konto.

Windows:

  • Vælg 'Start', indtast "legitimationsoplysninger", og vælg derefter 'Styring af legitimationsoplysninger'.
  • Vælg fanen 'Windows-legitimationsoplysninger'.
  • Under 'Generiske legitimationsoplysninger' skal du lede efter alle poster, der indeholder "OneDrive Cachelagrede legitimationsoplysninger" og fjerne dem.
  • Genstart OneDrive.

Mac

  • I Spotlight-søgefeltet skal du indtaste "nøglering" og vælge "Adgang til nøglering". Hvis det ikke kommer frem i Spotlight, skal du gå til mappen 'Hjælpeprogrammer' og åbne 'Adgang til nøglering' derfra.
  • Søg efter “OneDrive.”
  • Slet "OneDrive Cachelagrede legitimationsoplysninger".
  • Kør OneDrive.

Hvis disse løsninger ikke løser problemet, skal du fjerne og geninstallere OneDrive, 
Bemærk! Du mister ikke filer eller data ved at deaktivere eller fjerne OneDrive på computeren. Du kan altid få adgang til dine filer ved at logge på OneDrive.com.


 

Løsninger til deling og visning af videoer i iOS1

Med iOS 11 lancerede Apple et nyt videoformat, der ikke er kompatibelt med mange enheder og tjenester. Microsoft arbejder aktivt på at opdatere OneDrive til at understøtte afspilning af disse videoer.

 

Kan ikke åbne OneDrive-indhold, der er synkroniseret med Windows 10 Fall 2017 Creators Update

Hvis du har installeret Fall 2017 Creators Update til Windows 10 , og du synkroniserer OneDrive-indhold på et eksternt drev, kan du muligvis ikke åbne OneDrive-indholdet, hvis du flytter det eksterne drev til en computer med et ældre operativsystem end Fall 2017 Creators Update til Windows 10.
Hvis du får fejlmeddelelsen: "Filen kan ikke åbnes af systemet", skal du hente indholdet fra OneDrive-webstedet eller OneDrive for Business online. For at få vist onlineversionen af dit OneDrive skal du højreklikke på OneDrive-ikonet og vælge 'Vis online'.

 

Genaktiver en konto, der er blevet blokeret

Hvis du modtager meddelelsen "Din konto er i øjeblikket utilgængelig", når du forsøger at få adgang til OneDrive, er din konto muligvis blevet midlertidigt blokeret pga. usædvanligt stor trafik, mistænkelig aktivitet eller en overtrædelse af Microsoft-serviceaftalen eller ordensreglerne. Hvis du for nylig har bekræftet din Microsoft-konto ved at angive en sikkerhedskode, som du har modtaget som en sms, eller hvis du har delt et stort antal filer, fjernes blokeringen inden for 24 timer.

Hvis du vil kontrollere din kontostatus eller genaktivere din konto, skal du gå til siden Kontonulstilling for Microsoft-tjenester og følge vejledningen på skærmen.
 
 

Ugyldige filnavne og filtyper i OneDrive og OneDrive for Business

Visse tegn har særlig betydning, når den bruges i filnavne i OneDrive, SharePoint, og Windows, f.eks. "*" for jokertegn og "\" i navnestier til filer. Hvis en fil eller mappe, du forsøger at uploade til OneDrive indeholder nogen af nedenstående tegn, kan det forhindre filer og mapper i synkroniseringen. Omdøb filen eller mappen for at fjerne disse tegn, før du overfører den.
For at omdøbe en fil eller mappe i Windows, skal du markere den og trykke på F2. For at omdøbe en fil eller mappe på en Mac-enhed skal du markere den og trykke på "Return"-tasten. 
Tegn, der ikke er tilladt i fil- og mappenavne i OneDrive og OneDrive for Business på Office 365:
" * : < > ? / \ |

Tegn, der ikke er tilladt i fil- og mappenavne i OneDrive for Business på SharePoint Server 2013:
~ " # % & * : < > ? / \ { | }

 

Ugyldige fil- eller mappenavne:

Disse navne er ikke tilladt for filer eller mapper: AUX, PRN, NUL, CON, COM0, COM1, COM2, COM3, COM4, COM5, COM6, COM7, COM8, COM9, LPT0, LPT1, LPT2, LPT3, LPT4, LPT5, LPT6, LPT7, LPT8, LPT9

 

Filnavn og stilængder

Hele stien, inkl. filnavnet skal indeholde færre end 400 tegn for OneDrive og OneDrive for Business. Hvis du overskrider denne grænse, får du en fejlmeddelelse. SharePoint Server-versioner understøtter kun op til 260 tegn til fil- og stilængder.