Må vi gemme en cookie?

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse af vores hjemmeside, målrette indhold samt statistik. Læs mere om cookies

Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
365 dages online kursus

Online kursus: IT Infrastructure Library (ITIL®) 2011 Edition Foundation Syllabus exam Collection

Få de rette værktøjer til at udvikle IT Service Management kompetencer med ITIL®. Online kursus kollektion vil give dig det fulde indblik i ITIL® Foundation – og vil forberede dig til den endelige certificering i ITIL® Foundation. Kurset er på engelsk og foregår online, når det passer dig. Du har adgang til online kurset i 365 dage.

online kurser

IT Infrastructure Library (ITIL®)

Virksomheder der leverer IT-services til interne eller eksterne kunder er nødt til at yde ekstraordinære services, for at styrke deres værdi. Kursussamlingen The IT Infrastructure Library (ITIL®) hjælper virksomheder med at opnå deres mål og øge både ekstern og intern kundetilfredshed. Få at få succes er virksomheden nødt til at have evnerne til at styre deres tjenester og gode arbejdsgange, der sikre at evnerne bliver udnyttet fuldt ud.

Kurserne der findes i samlingen hjælper de studerende i forberedelsen til ITIL® Foundation certificeringseksamen og er på linje med ITIL® 2011 Edition Foundation Syllabus.

Video

 

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til IT-fagfolk, ledere og supportpersonale, som ønsker at forbedre og strømline de IT-processer, der anvendes i deres virksomheder. Derudover er kurset henvendt til dig, der forbereder dig til ITIL® Foundation exam.

Udbytte

  • Forstå vigtigheden af Service Management og de udfordringer som serviceudbydere står over for.
  • Forstå omfang, mål og målsætninger samt Service Lifecycle stadierne.
  • Forstå hvordan virksomheder bruger deres aktiver til at skabe og tilføje værdi.
  • Identificér nøgle-CSF’er, KPI’er, udfordringer og risici ved Strategy Management af IT-services.
  • Identificér statusindstillingerne inden for Service Portfolio.
  • Beskriv omfanget af asset transition, service support og testprocesser.
  • Beskriv omfanget af Event Management, Request Fulfillment og Access Management.
  • Forberedende tests til certificeringseksamen.
  • The ITIL® Foundation certificeringseksamen er på linke med ITIL® 2011 Edition Foundation Syllabus.

Indhold

IT Infrastructure Library (ITIL®) Collection provides access to several courses designed by experienced subject matter experts and course designers. For informal learning and performance support, the collection includes materials and books from leading publishers and access to videos. For those employees who are working on certifications, this collection provides a wide array of certification test preparation support including test preps and access to a highly credentialed team of mentors.

Here are a few of the many topics covered in the collection:

  • Here are some of the many topics covered in this collection.
  • ITIL® and the Service Lifecycle
  • Service Strategy Fundamentals
  • Service Strategy Processes
  • Service Design Fundamentals
  • Service Design Processes
  • Service Transition Processes and Policies
  • Introduction to Service Operation
  • Service Operation Processes
  • Continual Service Improvement (CSI)

Tidsforbrug

Kursuskollektionen består af 9 kurser, hvor hvert kursus gennemsnitsligt varer en time. Hele kursuskollektionen kan således gennemføres på ca. 9 timer.

Form

Denne online kursuskollektion består af flere forskellige kurser, som du ved tilmelding har adgang til i 365 dage. Hvert enkelt kursus er opdelt i flere kursusmoduler, som du via en oversigtsmenu kan tage i den rækkefølge, du ønsker. Modulerne indeholder lyd, billeder og tekst, der gennemgår kursusindholdet. Nogle moduler indeholder små videofilm med scenarier og cases. Ved hvert kursus har du mulighed for at teste din forståelse af indholdet med tests, som du kan tage både før, under og efter kurset. Du gennemfører kursusmodulerne via din computer eller tablet med lyd og adgang til Internettet. Du kan selv styre, hvornår du vil tage modulerne – og de kan sættes på pause undervejs. Der bliver indsat bogmærker, der hvor du er nået til, så du altid har mulighed for at fortsætte, hvor du sidst kom til.

Læs mere om vores online kurser og se svar på dine spørgsmål (FAQ)

Certificering

Dette kursus kan give dig kompetencer, der forbereder dig til at tage ITIL® Operational Support and Analysis certificering, i henhold til ITIL® Intermediate syllabus. Eksamen bestilles og betales særskilt. Vi henviser til certificeringsudbyderens hjemmeside for nærmere information om aktuelle betingelser for at opnå certificering. I forbindelse med nogle certificeringer skal du selv oprette dig på udbyderens hjemmeside for at få adgang til eksamen. Vær venligst opmærksom på, at der er overensstemmelse mellem den certificeringsversion, du har forberedt dig på og den version, du bestiller eksamen i.

Læs mere om IT-certificering.

Søgte du et andet online kursus?

Vi tilbyder over 7.000 forskellige online kurser inden for mange forskellige områder. Kontakt os på tlf. 72203000 eller kurser@teknologisk.dk, så vi kan hjælpe med at imødekomme dit behov.

Se desuden listen over vores udvalgte online kurser.

Køb online kurser til flere

Er I en afdeling, en hel virksomhed eller blot flere personer, der ønsker adgang til online kurser, så kontakt os og få et tilbud på tlf. 72203000 eller kurser@teknologisk.dk

Downloads
Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser