Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
72145 - Optimér virksomhedens grafiske kommunikation - for ikke-grafikere

Optimér virksomhedens grafiske kommunikation - for ikke-grafikere

Lær at udnytte din kreativitet fuldt ud. Dette kursus giver dig værktøjer og inspiration til at skabe nye og anderledes kreative grafiske produkter - tryksager som website - der kommunikerer endnu bedre og ser mere professionelle ud.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 16 besvarelser

Udarbejd dine kreative ideer selv

Det er vigtigt at skabe et stilsikkert og funktionelt udtryk i virksomhedens grafiske design. Det handler om at finde balancen mellem design, der understøtter budskabet, og design der skaber opmærksomhed. På kurset tilegner du dig mere viden og styrke i at udarbejde fængende layouts uden at være afhængig af dit bureau eller din grafiker til at hjælpe dig med de kreative idéer. Ligeledes får du kendskab til, hvorledes du laver et spændende layout af alt fra annoncer til powerpoint slides, plakater, magasiner og websites.

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til sekretærer, chef- og direktionssekretærer, marketingsekretærer, marketingkoordinatorer, informations- og kommunikationsassistenter - eller andre der arbejder med grafisk design og layout i et mindre omfang.

Kim var super og havde en god evne til både at formidle budskaber og forklare materialet. Det var let forståeligt, og han var samtidig inspirerende. Har virkelig fået en masse gode ting med hjem og lært utrolig meget på bare få dage. Ser i hvert fald "verden med nye øjne" :-)
- Betina Grewal, GEA Process Engineering A/S

Udbytte

  • Grundbog i grafisk designGrundlæggende regler om typografi, farver, fotografier og grafik
  • Tips, tricks og tjeklister der gør dit grafiske arbejde nemmere - og flottere!
  • Evnen til at opstille et appellerende og spændende layout
  • Indblik i gestaltlovene og de typografiske regler

Som deltager på kurset modtager du også bogen "Grundbog i grafisk design".


Indhold

Introduktion til grafisk design
  • Virkemidler og stil
  • Målgrupper og visuel budskabsstrategi
  • Visuel identitet og grafisk kvalitet
Typografi
  • Genkendelig og identitetsskabende typografi
  • De typografiske grundregler
  • Valg af typografi
  • Funktion og læselighed
Farver
  • Farvefornemmelse: Kulør, mætning og lyshed
  • Farvecirklen og valg af farver
  • Kontrastvirkning
  • Harmonisk farvepalette
Fotografier og grafik
  • Billeders grafiske udtryk og kvalitet
  • Billedkomposition
  • Udtryk og dynamik
  • Beskæring, valg af motiv og bearbejdning
De grafiske virkemidler i en tryksag
  • Faktabokse og citater
  • Informationsgrafik og illustrationer
  • Typografiske løsninger
Layout og komposition
  • Kompositoriske værktøjer - det gyldne snit, grids og assymetri
  • Overskueligt layout

Jeg har fået mange gode ideer med hjem. Spændende undervisning fra start til slut.
- Marianne Andersen, NK-Forsyning

Form

Kurset veksler mellem oplæg, gruppearbejde og praktiske øvelser. Du arbejder med at analysere og redesigne egne løsninger, derfor er det en forudsætning for optimalt udbytte, at du indsender egne eksempler inden kurset. Se nærmere info herom under Praktiske oplysninger.

Underviser

Kim Bjørn
Kim Bjørn er designchef samt designer, konsulent, forfatter og foredragsholder. Han har mere end 20 års erfaring fra branchen og har løst mange forskellige opgaver gennem tiden, f.eks. design af websites, mobile apps, logoer, visuelle identiteter, magasiner, bøger og grafiske interfaces. Han er desuden kursusleder på adskillige kurser i kommunikationsdesign, grafisk design, webdesign m.m. Kim er uddannet grafisk designer fra Danmarks Medie- & Journalisthøjskole (DMJX) og har undervist på DMJX og i en lang årrække.

Praktiske oplysninger

Inden kurset skal du indsende eksempler på egne publikationer, tryksager, annoncer, brochurer, magasiner, plakater eller andet. Indsendes eksemplerne som pdf-filer, skal de medbringes på kursets første dag som prints eller originale tryksager. Eksempler på webdesign medtages som prints.

Materiale sendes til:
Linda Gertz, Center for Uddannelse, Teknologisk Institut, Gregersensvej, 2630 Taastrup
E-mail: lmg@teknologisk.dk

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser