Kurser

Nyt1 dags webinar

Pilotproduktion og crowdfunding – to metoder til at markedsvalidere dit produkt

Kontakt os på tlf. 7220 3000 eller skriv til  kurser@teknologisk.dk for at høre mere.

Ingen planlagte afholdelser.
DKK  0
Nr. 91085 P

Gode idéer har vi mange af i Danmark, men alt for mange idéer til produkter strander, inden de når markedet. For mindre virksomheder er produktion af et nyt produkt ofte forbundet med en vis investeringsmæssig risiko i form af nyt udstyr og kompetencer. Samtidig kan det være svært at forudse hvordan markedet og kunderne vil tage imod produktet.

På dette webinar tager vi dig gennem koncepterne pilotproduktion og crowdfunding, som er to metoder, der giver dig mulighed for at teste dit nye produkt, før du laver de helt store investeringer.

Teknologisk Institut har hjulpet mange virksomheder med at gennemføre test- og småskalaproduktion ved hjælp af vores højteknologiske fremstillingsprocesser og produktionsudstyr og på webinaret vil vi gennemgå hvordan du via pilotproduktion kan demonstrere eller sandsynliggøre, at et nyt produkt kan bringes frem til en økonomisk bæredygtig produktion.
Ingeniørforeningen IDA har startet IDA Crowdfunding, en platform, hvor innovative virksomheder kan opnå tidlig økonomisk støtte til deres kommende produkter. På webinaret fortæller vi hvordan du gennem en crowdfunding-kampagne præsenterer idéen bag dit kommende produkt, og herefter lader helt almindelige mennesker – dine kommende kunder – validere din produktidé ved at købe ind på produktet, allerede før det er produceret.
Du kommer også til at møde virksomheden Hey Planet, som i samarbejde med Teknologisk Institut har udviklet kødlignende produkt, der er baseret på insekter og ærteprotein. Hey Planet benyttede sideløbende IDA Crowdfunding til at samle penge ind til at få produktet på markedet.
 

Deltagerprofil

Webinaret henvender sig til små og mellemstore virksomheder, som planlægger nye produktlanceringer – eller som blot er nysgerrige på koncepterne pilotproduktion og crowdfunding. Crowdfunding fungerer bedst for B2C-produkter, men hvis du formår at skabe den rette historie, kan crowdfunding og bruges B2B. Det fortæller vi mere om i webinaret.

Oplægsholdere

  • Jessica Buhl-Nielsen, medstifter af Hey Planet
  • Rikke Nielsen, projektleder for IDA Crowfunding hos Ingeniørforeningen IDA
  • Anne Louise Dannesboe Nielsen, centerchef for Fødevareteknologi hos Teknologisk Institut
  • Andreas Peter Vestbø, Seniorspecialist i Plast og Emballage hos Teknologisk Institut

Praktisk

3. november fra kl. 10.00-11.30
Tilmelding og kontaktperson hos TI: Jens Christiansen

Få ny inspiration til din kompetence­udvikling

Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.

Indtast venligst et validt navn
Tilmelder nyhedsbrev
Tak for din tilmelding
Teknisk fejl

Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til data@teknologisk.dk