Må vi gemme en cookie?

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse af vores hjemmeside, målrette indhold samt statistik. Læs mere om cookies

Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

Sådan håndterer du og undgår ”shitstormen”

Få redskaber og tips til at undgå mediekrisen – og til at kunne håndtere den, hvis du alligevel havner midt i orkanens øje. Lær at arbejde professionelt med håndteringen af organisationens issues og undgå, at kritiske sager udvikler sig til egentlige kriser i medierne.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 3 besvarelser

Arbejd proaktivt og undgå krisen

Enhver virksomhed eller organisation har sine issues. Det kan være kritik af kvalitet eller service, uheld og ulykker, fyringer eller andre ændringer i organisationen, mv. Ved at arbejde professionelt med håndteringen af organisationens issues kan du undgå, at kritiske sager udvikler sig til egentlige kriser i medierne. Og ved at styrke kompetencerne inden for krisekommunikation vil du være forberedt på, hvad du skal gøre, hvis ’shitstormen’ alligevel rammer.

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til ledere og kommunikationsmedarbejdere, der ønsker at arbejde proaktivt og strategisk med kommunikation som ledelsesredskab.

Udbytte

  • Træning i at identificere og håndtere organisationens sager nu og i fremtiden
  • Et effektivt ledelsesværktøj, der gør en forskel for organisationen
  • Viden om, hvordan du bedst fortæller historien, før medierne ’afslører’ den
  • Bevidsthed om at tale samme sprog i en krisesag
  • Træning i at håndtere medier og journalister
  • Viden om, hvordan I sikrer overensstemmelse mellem det, I siger, og det, I gør.

Indhold

På kurset kommer vi rundt i alle hjørnerne af Issues Management og krisehåndtering, og du bliver udfordret på din organisations holdninger og handlinger.

  • Hvad er Issues Management?
  • Hvordan udvikler shitstormen sig?
  • Krisekommunikationens ABC
  • Redskaber til Issues Management i hverdagen
  • Kend jeres interessenter og forstå deres behov
  • Forskellen mellem at være proaktiv og reaktiv i forholdet til medierne
  • Dos & don’ts når du taler med journalisten
  • Autenticitet i kommunikationen: Stemmer jeres handlinger overens med jeres værdisæt?
  • Styrk din evne til at levere tillidsvækkende og troværdig kommunikation.

Form

Kurset blander oplæg, teori, øvelser og eksempler fra det virkelige liv. Vi tager udgangspunkt i konkrete situationer, modeller og egne erfaringer.

Underviser

Undervisningen varetages af en fra vores dygtige underviser team.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser