Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
86188 - Psykologisk salg

Salgspsykologi

Vi har afholdt kurset Salgspsykologi mere end 4 gange! Tillidsskabende dialog og ikke mindst langvarige kunderelationer er nøgleord for den professionelle sælger – og er altafgørende for virksomhedens langsigtede forretning. På kurset lærer du, at målrette dine salgsstrategier og indsatser over for hver enkelt kundes behov i alle salgets faser.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 16 besvarelser

Salg handler om mere end bare salg

Forståelse for kunden og erkendelse af at et salg er individuelt og ikke mindst kan ses som et psykologisk spil er essentielt for de gode salgsresultater.

Deltagerprofil

Kurset er relevant for alle medarbejdere, der har personlig eller telefonisk kundekontakt, der skal opnå resultater sammen med kunden i forhandlinger eller i en salgssituation.

Udbytte

  • Du lærer at differentiere tidligere tillærte salgsteknikker på forskellige typer af kunder
  • Du trænes i at ”læse” kunden og deraf tilpasse din egen adfærd/kommunikation i forhold til kunden
  • Du får indsigt i egne styrker og svagheder i forhold til opbygning af tillid og i forhold til salgets forskellige faser

Indhold

  • Salg gennem tillid
  • Kort gennemgang/repetition af salgets faser
  • Menneskelig indsigt – en adfærdsmodel
  • Egen person profil – tolkning af denne samt dens konsekvenser i salgssammenhænge.
  • Sådan ”læser” du kunden.
  • Salgsstrategier over for forskellige kundetyper.
  • Kunde Profil – et værktøj til øget forståelse af kunders forskelligheder samt forskellige købemotiver
  • Analyse af din vanskeligste kunde
  • Situationsbestemt salg og kommunikation
  • Praktiske øvelser og personlig handlingsplan.

Form

Der er tale om involverende og aktiv undervisning, som tager udgangspunkt i deltagernes egen hverdag samt egne produkter/serviceydelser. Deltagerne udfylder blandt andet en Person Profil og en Kunde Profil.


Underviser

Underviser Lars Mikkelsen - NY - 24-02-2017
Lars Ilsøe Mikkelsen brænder for arbejdet med service, salg, ledelse og personlig udvikling. Lars har siden 1992 undervist på kurser inden for service, værdiskabende kommunikation og salg, og har igennem hele karrieren arbejdet med service og salg i praksis. Som underviser er Lars fuld af energi og nærvær, og har en uformel, humoristisk og direkte undervisningsform. Han arbejder meget ”hands on” og altid med afsæt i kursusdeltagernes hverdag, hvilket er deltagerens garanti for input og værktøjer, som kan bruges allerede dagen efter kursus. Her oplever du teori i praksis og garanti for anvendelighed.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser