Kurser

3 dages kursus 
Læring inden for et specifikt emne

SDComm© - Kommunikationsuddannelsen for Service desk medarbejdere

Tid & sted
Tilbydes som firmakursus.

Kontakt os på tlf. 7220 3000 eller skriv til kurser@teknologisk.dk for at høre mere.
Pris efter aftale
Nr. 90561 A

Lær at udvikle en effektiv Service desk, der skaber værdi for brugerne. Som Service desk medarbejder kan det svært at efterleve krav om øget effektivitet og samtidig bevare et højt serviceniveau. På 3 dage lærer du at yde den optimale service ud fra bruger og situation. Og du kan gøre det gennem let anvendelige teknikker, som er lige til at bruge, når du kommer hjem.

SDComm®

Med de rette redskaber kan alle lære god kommunikation, så jeres brugeroplevelser kommer helt i top. På dette kursus lærer du en række helt konkrete teknikker og metoder, som styrker dine kommunikative evner i det daglige arbejde i Service-desken.

SDComm® henter inspiration fra den kommercielle kundeserviceverden. Her anvendes metoder, der har vist sig effektive gennem mange års udvikling og konstant pres fra kunder og forbrugere. IT Service desk har nu mulighed for at ”stjæle” denne erfaring og bruge den direkte overfor sine brugere – der jo har ret til det samme serviceniveau, som hvis man var en kunde, der frit kunne vælge serviceydelser fra forskellige leverandører.

Efter kurset får du muligheden for at blive certificeret i SDComm®. Læs mere om certificeringen under afsnittet Form.

Deltagerprofil

Du er ny eller erfaren medarbejder i Service desk, IT Support, Help desk eller hotline – og kender sikkert allerede til begrebet ”god kommunikation”. Dit ønske er at udvikle dig selv og din kommunikative evner med specifikke metoder, der er lige til at anvende i dagligdagen. Dit formål med at deltage på kurset er både at skabe en god brugeroplevelse, og at styrke din egen bevidsthed om, hvilken kommunikation der virker overfor forskellige brugertyper og situationer.

Udbytte

  • Få redskaberne til at skabe gode brugeroplevelser for dine kunder og brugere
  • Bliv bevidst om hvilken type kommunikation, der passer til forskellige situationer og brugertyper
  • Få relevante teknikker og værktøjer til den gode kommunikation, som du kan implementere i dit arbejde efter kurset

Det får du på kurset

Vi sørger for at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære

Efter du har fuldendt kurset, vil du modtage et kursusbevis.

Kursusbevis

Hos Teknologisk Institut bruger vi kun erfarne undervisere.

Erfaren underviser

På kurset får du morgenmad, frokost, snacks og drikkevarer.

Fuld forplejning

Mulighed for at tage certificering.

Certificering / eksamen

På kurset er der indtænkt øvelser og deltagerinddragelse.

Øvelser og inddragelse

Kursusmateriale er inkluderet i prisen.

Materiale

Tæt på kursusstedet er der gratis parkering.

Gratis parkering

Indhold

Dag 1
  • Succeskriterier for Service desken
  • Intro til brugeradfærd
  • Brugerfokus og relationen til brugeren
  • Personlig serviceholdning
  • Grundlæggende intro til kommunikation
  • Vurdering af servicekvalitet (vha. PerformerWIZ og optagede samtaler)
  • Struktur og flow i supportdialogen
  • Kommunikative redskaber i supportdialogen, herunder:
    - Indledning af samtalen
    - Stemmeanvendelse
    - Samtalestyring, spørgeteknik og kalibrering
    - Lytteteknik
    - Håndtering af afbrydelser
    - Undgå misforståelser med præcist sprogbrug
    - Indledning af samtalen
    - Stemmeanvendelse
    - Samtalestyring, spørgeteknik og kalibrering
    - Lytteteknik
    - Håndtering af afbrydelser
    - Undgå misforståelser med præcist sprogbrug
Dag 2
  • Profiltyper
  • Når typerne bliver for meget af det gode
  • Service deskens kommunikative redskaber, fortsat
    - Positiv kommunikation
    - Anerkendende kommunikation
    -Tryghedsskabende kommunikation
    - Modtagerorienteret kommunikation
  • Afslutning af samtalen
    - Peak-end Rule
    - Primacy/recency effect
Dag 3
  • Optimering af serviceoplevelsen
  • Assertiv kommunikation
  • Konfliktforebyggelse
  • Spotning af de 4 adfærdstyper i konfliktsituationer
  • Match af kommunikation til profiltype og adfærd
  • Skriftlig IT-support
  • Onsite support og kropssprog
  • Eksamen og certificering

Certificering

Certificering er et tilbud til dig, der ønsker papir på dine kompetencer. Eksamen: 40 multiple choice spørgsmål, beståelse ved 26 rigtige (65%). Ved beståelse udstedes SDComm®-certifikat. Certificeringen koster kr. 1.950 ex.moms og er ikke indeholdt i kursusprisen. Den kan tilvælges ved tilmelding til kurset.

23118
25170
Underviser

Johnny Jensen

4.74/5 (76 evalueringer) 
Baseret på alle evalueringer af underviseren fra de seneste 5 år.

Johnny har mere end 20 års praktisk erfaring med IT Service Management. Johnny er ITIL Expert, akkrediteret ITIL instruktør og er en særdeles erfaren underviser. Samtidig har han stor erfaring med Service desk og personaleledelse. Johnny formår på en særlig måde at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende.

Underviser

Brian Vang

Brian er uddannet Cand.mag. (filosofi og psykologi) og har arbejdet med kundeservice som leder og rådgiver i to årtier. Han har foretaget analyser, rådgivning og praktisk kommunikationsuddannelse for virksomheder og offentlige institutioner med henblik på at skabe bedre serviceoplevelser.