Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

SEO - vækst din synlighed på Google og tiltræk flere kunder online

SEO-kurset giver dig konkret viden og værktøjer til at undersøge dit potentiale, lægge en strategi og komme i gang med optimering af dit website.

Evaluering

5stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 2 besvarelser

SEO – forstå efterspørgslen på Google og synliggør dit website, når kunderne er i markedet

Google er en af de største trafikkilder online og øget synlighed hænger derfor ofte direkte sammen med flere besøgende og muligheden for at øge salg.

Søgemaskineoptimering (SEO) er at arbejde målrettet med at øge dit websites chance for at blive placeret attraktivt i søgemaskinen (på Google) når der er efterspørgsel fra dine potentielle kunder.

Kurset vil styrke forståelsen for dit websites forretningspotentiale samt give dig indsigt i SEO teknikker og værktøjer, til at forbedre dit websites synlighed.

Deltagerprofil

SEO kurset henvender sig primært til kommunikation- og marketingprofiler på alle niveauer. Typisk er det profiler i krydsfeltet mellem web redaktørarbejde, online kommunikation og online salg og marketing, hvor en forståelse, for både det operationelle og strategiske niveau er værdiskabende.

Udbytte

  • Forståelse for SEO i et online marketing mix
  • Undervisning i hvordan man kan øge synligheden af sit website på Google
  • Tips og tricks til at opnå hurtige SEO resultater
  • Indsigt i E-A-T modellen og værdien af at kende den
  • Anbefalinger til konkrete SEO værktøjer
  • Træning i at identificere SEO forretningspotentiale
  • Indsigt i søgeadfærd på Google og sparring omkring valg af søgeordsfokus
  • Evne til at vurdere SEO potentiale for eksisterende indhold på et website
  • Hjælp til realistisk SEO handleplan med afsæt i indsats vs. udbytte
  • Idéer til, hvordan man internt kan arbejde effektivt med SEO i hverdagen
  • Inspiration til at gå i gang med / intensivere arbejdet med SEO

Indhold

Hvad er markedsføring på Google
  • Intro til SEM/PPC (pay-per-click)
  • Intro til SEO (søgemaskineoptimering)
Efterspørgsel online og forretningspotentialet ved SEO
  • Hvordan er efterspørgslen efter din virksomhed på Google
  • Hvordan “tænker” Google / Intro til E-A-T
  • Input til en effektiv SEO strategi og handleplan
  • SEO vækstmuligheder vs. konkurrencesituation og egen indsats
Hvordan kan SEO implementeres i det daglige arbejde
  • Nogle af de mest brugte SEO teknikker
  • SEO i krydsfeltet mellem forretningsområder
SEO data, resultater og værktøjer
  • Intro til Google analytics
  • Intro til Google search console
  • Intro til SEO værktøjer

Form

Kurset består overvejende af undervisning krydret med eksempler og diskussioner fra den virkelige verden. Det er en fordel at du har reflekteret over eget website.

Stil dig selv spørgsmål som: Kan man finde mit website på Google? Hvilke ord bruger man til at søge efter det med, hvis man hverken kender firmanavn eller produktnavne? Er teksten der står i Googles søgeresultater god nok?

Underviser

prøve ninna
Ninna arbejder til daglig som SEO Lead i Nordea, hvor hendes rolle er forankret i SEO strategiarbejde. Hun har en cand.it i E-business fra IT-Universitetet og + 10 års erfaring med SEO. Tidligere har hun arbejdet for nogle af Danmarks førende mediabureauer, hvor hun har arbejdet som SEO konsulent, for brands inden for stort set alle brancher. I sin fritid er Ninna med til at drive en webshop med salg af bæredygtig hudpleje og hun er derfor også vant til det mere hands-on SEO arbejde. Ninna beskrives som en ildsjæl og hendes inddragende måde at undervise på, giver ofte anledning til levende og jordnære diskussioner og eksempler, som alle kan ta viden med hjem fra.

Se de øvrige Marketing kurser

Har du faglige spørgsmål, så kontakt:
Andre kigger også på