Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
72744 - Service- og supportmedarbejderen

Service- og supportmedarbejderen

Som service- og supportmedarbejder har du brug for særlige kompetencer, der ruster dig til at håndtere hverdagens udfordringer med overblik og overskud, så dialogen med kunderne er klar, professionel og nærværende. Her får du de vigtigste værktøjer samlet på én gang.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 39 besvarelser

Serviceminded, fleksibel, velformuleret og selvstændig

Der stilles store krav til dig, der arbejder med kundebetjening og support. Og de bliver ikke mindre i takt med at fokus øges på at yde excellent service, så kunderne har en god oplevelse. Derfor er det vigtigt, at du er rustet til håndtere hverdagens udfordringer med overblik og overskud.

I løbet af to dage får du værktøjer, tips og tricks, der bidrager til større effektivitet, trivsel, bedre dialog med kunden og bedre samarbejde med kollegerne. Der vil være mange praktiske øvelser, så du med det samme bliver klar til at bruge værktøjerne selv i hverdagen.

  • Få redskaber til at skabe mere værdi for forretningen
  • Effektiviser servicehåndteringen
  • Værktøjer til at få overblik og tage hånd om din trivsel
  • Spot forskellige persontyper – og tilpas din kommunikation
  • Vend konflikter til positiv dialog
  • Øget arbejdsglæde - sådan!

Det er det bedste kursus jeg har været på i mange år.
Heidi Munch, Bornholms Regionskommune


Deltagerprofil

Kurset henvender sig til personer som arbejder i en supportfunktion eller med andre former for kunde- og brugerrelationer, fx it-support, help desk, service desk, servicecenter, kontaktcenter, kundeservice, Borgerservice og lign.

Rabat

Ved tre eller flere samtidige tilmeldinger fra samme virksomhed opnår I 10 % rabat.

Konferenceprogram
  • Indtjekning og morgenbuffet
  • Åbning af konferencen
  • Den gode kundeservice skaber værdi for forretningen

    Leon Birdi, Konsulent, Birdi Copenhagen

    • God serviceadfærd – hvad er vigtigt i mødet med andre mennesker?
    • Din rolle i organisationen
    • Sådan får du nye serviceideer
    • Planlæg din personlige service – ved hjælp af servicehjulet

    Hvordan bliver servicehåndteringen mere effektiv?
    En god måde at effektivisere og spare tid på er gennem forebyggende service. Ved at tænke to skridt frem i kontakten med kunden kan du give kunden oplevelsen af ekstra god service og samtidig spare et ekstra opkald

    • Forskellen på passiv og aktiv serviceadfærd
    • Værdien af at være proaktiv
  • Frokost
  • Vend konflikter til positiv dialog

    Leon Birdi, Konsulent, Birdi Copenhagen

    Mange klager kommer på grund af forkert kommunikation – ikke på grund af selve problemet. Lær de effektive teknikker til, hvordan du med en anerkendende tilgang kan håndtere de utilfredse kunder og nedtrappe konflikter.

    • Sådan “pakker” du den uheldige oplevelse ind i god dialog og empati
    • Konflikter som servicebooster – kan man vende et problem til en endnu bedre oplevelse?
  • Kaffe, te, kage og frugt
  • Sæt dig selv i førersædet!

    Birger Norup, Instruktør, Heartteam

    I dit job er der næsten ingen grænser for, hvad der forventes af fleksibilitet, forandringsparathed, overblik, øje for detaljer og evne til at være serviceminded. I hvor høj grad føler du, at du selv er herre over dit arbejde, dine opgaver og din prioritering?
    Du har muligheden for at påvirke din arbejdsdag, så du oplever, at du har mere indflydelse og er mere motiveret for opgaverne. Hør,hvordan du med de rette redskaber og et proaktivt mindset kan få styr på prioriteringen uden stress og tage styring gennem personligt lederskab. Du får samtidig redskaber til at have fokus på din trivsel i arbejdslivet.

  • Morgenbuffet
  • Velkomst til dag 2
  • Kend din egen adfærd – over for både kunder og kolleger

    Henrik Leslye, Erhvervspsykolog, underviser og strategisk rådgiver

    Hvor godt kender du dig selv? Hvordan reagerer du i forskellige situationer – fx under pres? Og hvilken effekt har det på dine omgivelser? Her får du et simpelt værktøj til at blive klogere på, hvordan vi er forskellige, hvordan du selv virker på andre, og hvad du kan gøre for at komme bedre ud af det med kunder og kolleger.

    Målrettet og nærværende kommunikation – med gennemslagskraft
    I den professionelle support og service er god kommunikation altafgørende. Det kræver, at du kan skabe tryghed og tillid i situationen
    gennem kommunikation i øjenhøjde. Her får du redskaberne til at give din formidling et løft.

    • Redskaber til at tilpasse din dialog til den enkelte kunde – kend typen
    • Kommunikation af tekniske budskaber – tal et sprog kunderne forstår
    • Enkle redskaber til at stille de rigtige spørgsmål, afdække behov og undgå misforståelser
    • Styrk din gennemslagskraft
  • Frokost
  • Rutiner og forandringer side om side

    Henrik Leslye, Erhvervspsykolog, underviser og strategisk rådgiver

    På den ene side kan den ene dag godt ligne den anden i de daglige gøremål, men på den anden side kan du aldrig vide dig sikker på, om nye tiltag og organisationsændringer er lige om hjørnet. Både fornuft og følelse er i spil. Og det kræver en god omstillingsevne og værktøjer til at kunne finde motivationen i gentagelsen.

    • Få indsigt i, hvordan din hjerne reagerer på rutiner og forandringer – og hvad det betyder for din dagligdag
    • Hvordan sikrer du din egen trivsel i en organisation under pres og forandringer?
    • Få værktøjerne til at navigere, fokusere og motivere – så du bevarer den rette kurs
  • Kaffe, te, kage og frugt
  • Øget arbejdsglæde – ja tak!

    Henrik Leslye, Erhvervspsykolog, underviser og strategisk rådgiver

    Dit job skal helst være noget, du holder af – ikke bare holder ud. Men hvad er det, der skaber arbejdsglæden i jobbet? Og hvad kan du selv gøre for at få mere af den? Hør om de sidste nye indspark inden for arbejdsglæde og de inspirerende eksempler fra andre arbejdspladser – og lær, hvad der skal til for glæde sig til mandag morgen. Du får praktiske fifs og værktøjer, som du kan bruge med det samme for at få det endnu bedre på jobbet.

  • Indtjekning og morgenbuffet
  • Åbning af konferencen
  • Den gode kundeservice skaber værdi for forretningen

    Leon Birdi, Konsulent, Birdi Copenhagen

    • God serviceadfærd – hvad er vigtigt i mødet med andre mennesker?
    • Din rolle i organisationen
    • Sådan får du nye serviceideer
    • Planlæg din personlige service – ved hjælp af servicehjulet

    Hvordan bliver servicehåndteringen mere effektiv?
    En god måde at effektivisere og spare tid på er gennem forebyggende service. Ved at tænke to skridt frem i kontakten med kunden kan du give kunden oplevelsen af ekstra god service og samtidig spare et ekstra opkald

    • Forskellen på passiv og aktiv serviceadfærd
    • Værdien af at være proaktiv
  • Frokost
  • Vend konflikter til positiv dialog

    Leon Birdi, Konsulent, Birdi Copenhagen

    Mange klager kommer på grund af forkert kommunikation – ikke på grund af selve problemet. Lær de effektive teknikker til, hvordan du med en anerkendende tilgang kan håndtere de utilfredse kunder og nedtrappe konflikter.

    • Sådan “pakker” du den uheldige oplevelse ind i god dialog og empati
    • Konflikter som servicebooster – kan man vende et problem til en endnu bedre oplevelse?
  • Kaffe, te, kage og frugt
  • Sæt dig selv i førersædet!

    Sagar Constantin, Underviser, Sagar Constantin

    I dit job er der næsten ingen grænser for, hvad der forventes af fleksibilitet, forandringsparathed, overblik, øje for detaljer og evne til at være serviceminded. I hvor høj grad føler du, at du selv er herre over dit arbejde, dine opgaver og din prioritering?
    Du har muligheden for at påvirke din arbejdsdag, så du oplever, at du har mere indflydelse og er mere motiveret for opgaverne. Hør,hvordan du med de rette redskaber og et proaktivt mindset kan få styr på prioriteringen uden stress og tage styring gennem personligt lederskab. Du får samtidig redskaber til at have fokus på din trivsel i arbejdslivet.

  • Morgenbuffet
  • Velkomst til dag 2
  • Kend din egen adfærd – over for både kunder og kolleger

    Henrik Leslye, Erhvervspsykolog, underviser og strategisk rådgiver

    Hvor godt kender du dig selv? Hvordan reagerer du i forskellige situationer – fx under pres? Og hvilken effekt har det på dine omgivelser? Her får du et simpelt værktøj til at blive klogere på, hvordan vi er forskellige, hvordan du selv virker på andre, og hvad du kan gøre for at komme bedre ud af det med kunder og kolleger.

    Målrettet og nærværende kommunikation – med gennemslagskraft
    I den professionelle support og service er god kommunikation altafgørende. Det kræver, at du kan skabe tryghed og tillid i situationen
    gennem kommunikation i øjenhøjde. Her får du redskaberne til at give din formidling et løft.

    • Redskaber til at tilpasse din dialog til den enkelte kunde – kend typen
    • Kommunikation af tekniske budskaber – tal et sprog kunderne forstår
    • Enkle redskaber til at stille de rigtige spørgsmål, afdække behov og undgå misforståelser
    • Styrk din gennemslagskraft
  • Frokost
  • Rutiner og forandringer side om side

    Henrik Leslye, Erhvervspsykolog, underviser og strategisk rådgiver

    På den ene side kan den ene dag godt ligne den anden i de daglige gøremål, men på den anden side kan du aldrig vide dig sikker på, om nye tiltag og organisationsændringer er lige om hjørnet. Både fornuft og følelse er i spil. Og det kræver en god omstillingsevne og værktøjer til at kunne finde motivationen i gentagelsen.

    • Få indsigt i, hvordan din hjerne reagerer på rutiner og forandringer – og hvad det betyder for din dagligdag
    • Hvordan sikrer du din egen trivsel i en organisation under pres og forandringer?
    • Få værktøjerne til at navigere, fokusere og motivere – så du bevarer den rette kurs
  • Kaffe, te, kage og frugt
  • Øget arbejdsglæde – ja tak!

    Henrik Leslye, Erhvervspsykolog, underviser og strategisk rådgiver

    Dit job skal helst være noget, du holder af – ikke bare holder ud. Men hvad er det, der skaber arbejdsglæden i jobbet? Og hvad kan du selv gøre for at få mere af den? Hør om de sidste nye indspark inden for arbejdsglæde og de inspirerende eksempler fra andre arbejdspladser – og lær, hvad der skal til for glæde sig til mandag morgen. Du får praktiske fifs og værktøjer, som du kan bruge med det samme for at få det endnu bedre på jobbet.

Vis hele programmet
Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser