Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

SIAM® Foundation

Kræver din rolle, at du har styr på multisourcing - altså situationen hvor flere leverandører leverer en ydelse eller et produkt? Så er dette kursus for dig.Uanset dit setup eller størrelsen af din organisation hjælper SIAM® dig til at få styr på governance, integration og koordination med henblik på at sikre, at din organisation får størst mulig værdi fra dine serviceleverandører.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 2 besvarelser

Igennem de senere år, er der sket en stigning i hvor mange services, organisationer køber udefra, og disse services er desuden blevet mere komplekse. Der ses således et stort behov for en dybere forståelse og klarhed omkring de basale koncepter, taksonomien og praksisser i øvrigt indenfor dette. Selvom man kunne tænke, at SIAM® mest kan give værdi i større organisationer, som allerede har implementeret forskellige it service management processer, så kan det give også give værdi i mindre organisationer. Her får du et godt indblik i tilgangen i Service Integration and Management (SIAM®), som indeholder måder at styre, hvem der gør hvad i organisationen.

Målgruppe og forudsætninger

Kurset henvender sig til alle, der arbejder med ledelse og styring af it-services. Ydermere er kurset relevant for de leverandører, der ønsker at implementere og styre SIAM modeller.

Kurset er blandt andet relevant for:

  • Alle IT-professionelle, der indgår i it-organisationens serviceprocesser
  • IT-ledere
  • Procesejere og -managere
  • Projektledere
  • Service- og proces arkitekter
  • Enterprise arkitekter
  • Service- og kundeansvarlige
  • Service management konsulenter

Der er ingen formelle adgangskrav til kurset, men det er en god idé at have en generel forståelse for it service management – herunder eksempelvis et ITIL® Foundation kursus.

Udbytte

Som deltager opnår du forståelse for:

  • SIAM terminologien og kerne principperne heri
  • Fordele ved SIAM®
  • Udfordringer og risici ved implementering af SIAM®
  • SIAM® implementeringsstrukturer
  • SIAM® overvejelser vedrørende governance, værktøjer og data
  • Fælles processer i et SIAM ® økosystem
  • Papir på, at du har grundlæggende kendskab til SIAM® best practice (SIAM® Foundation certifikat)

Program (in English)

Dag 1:
  • Introduction to SIAM®
  • SIAM® Implementation roadmap
  • SIAM® Roles and responsibilities
Dag 2:
  • SIAM®practices
  • Supporting processes
Dag 3:
  • SIAM® Challenges and Risks
  • SIAM® and other practices
  • Exam – preparation and sample exam

Endvidere skal du forvente at afsætte tid til hjemmearbejde de første to aftener på kurset.

Sprog

Kurset afholdes på dansk, men både kursusmateriale og eksamen er engelsksproget. Kurset kan som firmakursus afholdes på engelsk.

Certiificering

Certificeringen foregår i slutningen af kursets sidste dag.

  • Antal spørgsmål: 40
  • Tid: 1 time (15 min. ekstra hvis engelsk ikke er dit modersmål)
  • Format:Det er en elektronisk multiple-choice opgave med 40 spørgsmål på engelsk.
  • Beståelseskriteriet er 65%.

Ved beståelse opnår du EXIN BCS SIAM™ Foundation certifikat.

Underviser

Underviser-Reni
Reni Friis har mere end 20 års erfaring i IT-branchen og har et stærkt fundament i IT Management rådgivning generelt.
Hun har primært arbejdet med Service Management, og ofte i organisationer, hvor flere aktører samarbejder om at levere en bestemt ydelse eller service til brugerne. Hendes undervisning er generelt præget af masser af refleksion, eksempler fra en almindelig i IT-hverdag, samt stor indlevelse. Reni er akkrediteret underviser hos EXIN.

Har du faglige spørgsmål, så kontakt:
Andre kigger også på