Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
Skab stærke koncepter

Skab stærke koncepter

Skab stærke koncepter - og vind markedsandele. Dette kursus stiller skarpt på, hvordan du kan udvikle koncepter, der styrker din forretning og skaber loyale kunder.

Skab stærke koncepter og vind markedsandele

Evnen til at skabe bæredygtige koncepter kan være afgørende i ønsket om at vinde kunder og markedsandele. Den moderne forbruger efterspørger hele tiden nye produkter og services, og de virksomheder som forstår at arbejde målrettet med konceptudvikling, kan have et forspring. Men hvordan skaber man bæredygtige koncepter og hvordan kan man differentiere sig fra sine konkurrenter?

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til virksomhedsledere, projektledere samt personer, der arbejder i den kommercielle del af virksomheden (marketing, innovation, salg, kommunikation etc.).

Udbytte

  • Forståelse af, hvad et koncept er - og hvorfor man bør arbejde med koncepter
  • Præsentation og implementering af en konkret og anvendelig konceptmodel
  • Træning i anvendelse af værktøjer, der bidrager til konceptudviklingen og som støtter de enkelte elementer i konceptudviklingen.
  • Målrettede værktøjer, der kan anvendes på et strategisk, taktisk og operationelt niveau
  • Evnen til at kunne gennemføre en konceptudviklings proces i egen virksomhed
  • Større forståelse for kundens behov og ønsker
  • Bedre viden omkring synergierne mellem kunden, kulturen, serviceniveauet, leverancesystemet og virksomhedens image

Indhold

På dette kursus tager vi udgangspunkt i en konkret model. Vi kigger nærmere på virksomhedens omverden og de kritiske elementer, der skal indgå i udviklingen af et koncept. Gennem målrettede øvelser, hvor vi sætter din virksomhed i centrum, vil du få skabt et godt fundament for at kunne arbejde med bæredygtige koncepter.

  • Hvad er et koncept og hvorfor arbejde med koncepter?
  • Anvendelse af SMILK modellen
  • Overensstemmelse og udvikling af SMILK modellens elementer
  • Forståelse og udvikling af virksomhedens kultur og filosofi
  • Arbejdet med virksomhedens grundfortælling og image
  • Udvikling af kundeforståelse gennem arketypebeskrivelser og value propositions
  • Optimering af leverancesystemet i virksomheden
  • Udvikling af serviceniveauet og forventningsafstemning med kunden

Form

Kurser sætter dig og din virksomhed i centrum. Dagene veksler mellem inspirerende oplæg, konkrete øvelser og vigtige refleksioner. Inden kursusstart skal du gøre dig nogle overvejelser omkring følgende elementer i din virksomhed: kulturen, serviceniveauet, imaget, kunderne og leverancesystemet.

Underviser

Mette Dahl Juelner
Mette Dahl Juelner har tidligere arbejdet som marketingchef hos TV 2 og været mediaplanlægger hos OMD A/S. Derudover har hun gennem en årrække rådgivet små- og mellemstore virksomheder i forretningsudvikling. Mette har en Mastergrad i Oplevelsesledelse fra RUC, og hun er en rutineret underviser med særligt fokus på virksomhedens kommercielle potentiale. Derudover er hun tilknyttet Væksthus Hovedstaden, hvor hun holder oplæg i positionering og kommunikation. Hun er fast skribent for Erhvervsavisen Nordsjælland.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser