Må vi gemme en cookie?

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse af vores hjemmeside, målrette indhold samt statistik. Læs mere om cookies

Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

Strategisk kommunikation som ledelsesværktøj

Få indsigt i hvordan strategisk kommunikation gør en forskel, når der sker større forandringer i din organisation, og hvordan du tilrettelægger en plan for intern kommunikation, der understøtter jeres strategi, mål og værdier.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 6 besvarelser

Hold kursen med strategisk kommunikation

Alt for mange organisationer bruger oceaner af tid på at kommunikere, men måske bliver det alligevel bare til en stille dråbe i havet? Kommunikation, der virker, er strategisk. Den er planlagt og skræddersyet. Hvordan sikrer du, at dine budskaber understøtter forretningsstrategien? Er det direktøren på roadshow? Eller lederteamet, der skal klædes på til opgaven? Det kan også være dedikerede medarbejdere, der er bedst til at skabe lydhørhed hos deres kolleger.

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til ledere og medarbejdere, der arbejder med strategi og kommunikation.

Udbytte

  • Indsigt i, hvordan kommunikation kan understøtte din organisations strategi
  • Fokus på det ’aftryk’ som organisationen gerne vil sætte
  • Kendskab til, hvordan du laver en egentlig kommunikationsstrategi
  • Viden om, hvordan du bedst kommunikerer med forskellige målgrupper
  • Viden om effekten af god intern kommunikation
  • Betydningen af ’eksemplets magt’

Indhold

På kurset gennemgår vi, hvorfor strategisk kommunikation gør en forskel for organisationen, og hvordan du tilrettelægger en plan for kommunikation, der understøtter jeres strategi.

  • Hvad er strategisk kommunikation?
  • Forstå organisationen som afsender: Værdier, vision og mål
  • Strategisk kommunikation som ledelsesværktøj
  • Kommunikationens Hvem, Hvad, Hvornår
  • Vinkl og målret dine budskaber, så de rammer plet
  • Kend kommunikationskanalerne
  • Styrk kommunikationen med eksempler
  • Strategisk kommunikationsplan – og hvad så?

Form

Kurset blander oplæg, teori, øvelser og eksempler fra din egen hverdag. Du får inspiration og gode råd til at arbejde med strategisk kommunikation i praksis. Det er derfor en god idé, at du inden kursusstart har gjort dig overvejelser om dine og din organisations behov i relation til kommunikationen.

Undervisere

Underviser Charlotte Schnoor
Sjælland: Charlotte Schnoor, Master i Positiv Psykologi fra Aarhus Universitet, Afsætningsøkonom fra CBS, Certificeret Coach, NLP Master og personlig coach. Charlotte’s specialer ligger inden for positiv psykologi, ledelses- team og organisationsudvikling samt forandringsledelse og kommunikation. Charlotte har selv mange års erfaring som leder og konsulent og er desuden en skarp formidler. Som underviser har hun skarpt fokus på at gøre stoffet nærværende og direkte brugbart til din virkelighed, hvorfor du kan forvente at blive involveret og inddraget undervejs.

Mette Bugge
Jylland: Mette Bugge er uddannet Human Ressource Manger og har gennem de sidste 15 år arbejdet med udvikling af ledere og medarbejdere i både offentlige og private virksomheder. Hendes kernekompetencer ligger inden for effektivitet, kommunikation og ledelse. Som underviser er Mette engageret og levende. Hun er god til, at skabe den kobling mellem teori og praksis, som gør det muligt for den enkelte at omsætte mål og ønsker til konkret adfærd og handling i hverdagen.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser