Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

Strategisk kommunikation som ledelsesværktøj

Dette kursus giver dig redskaber til at arbejde med strategisk kommunikation, der understøtter forretningsstrategien og flytter organisationen fra A til B.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 3 besvarelser

Hold kursen med strategisk kommunikation

Alt for mange organisationer bruger oceaner af tid på at kommunikere, men måske bliver det alligevel bare til en stille dråbe i havet? Kommunikation, der virker, er strategisk. Den er planlagt og skræddersyet. Hvordan sikrer du, at dine budskaber både understøtter forretningsstrategien og når målgruppen? Er det pressemeddelelsen, der er vejen frem i den konkrete situation? Eller er det direktøren på roadshow? Strategisk kommunikation handler om at holde kursen.

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til ledere og medarbejdere, der arbejder med strategi og kommunikation.

Udbytte

  • Indsigt i, hvordan kommunikation kan understøtte organisationen strategi
  • Fokus på det ’aftryk’ som organisationen gerne vil sætte blandt sine interessenter
  • Kendskab til, hvordan du laver en egentlig kommunikationsstrategi
  • Viden om, hvordan du bedst kommunikerer med målgrupperne
  • Kendskab til stakeholder management
  • Kendskab til, hvordan du skaber professionelle relationer til medierne
  • Viden om effekten af god intern kommunikation
  • Betydningen af ’eksemplets magt’

Indhold

På kurset gennemgår vi, hvorfor strategisk kommunikation gør en forskel for organisationen, og hvordan du tilrettelægger en plan for kommunikation, der understøtter jeres strategi og når jeres interessenter.

  • Hvad er strategisk kommunikation?
  • Strategisk kommunikation som ledelsesværktøj
  • Kommunikationsplanens ABC
  • Intern og ekstern strategisk kommunikation
  • Forstå organisationen som afsender: Værdier, vision og mål
  • Kend jeres målgrupper
  • Vinkl og målret dine budskaber, så de rammer plet
  • Kend kommunikationskanalerne
  • Optimér forholdet til pressen
  • Styrk kommunikationen med eksempler
  • Strategisk kommunikationsplan – og hvad så?

Form

Kurset blander oplæg, teori, øvelser og eksempler fra din egen hverdag. Du får inspiration og gode råd til at arbejde med strategisk kommunikation i praksis. Det er derfor en god idé, at du inden kursusstart har gjort dig overvejelser om dine og din organisations behov i relation til kommunikationen.

Underviser

Niels Hovmand

Niels Hovmand er partner i et kommunikationsbureau, hvor han til daglig rådgiver ledere, specialister og andre talspersoner i strategisk kommunikation, relationen til medierne, krisehåndtering og præsentationstræning. Niels har i mere end 15 år arbejdet i krydsfeltet mellem kommunikation, strategi og politik bl.a. som kommunikationschef i Videnskabsministeriet, erhvervspolitisk chef i Foreningen af Rådgivende Ingeniører og lobbyist/talsperson i DH&S. Niels er uddannet cand.scient.pol. og MA International Relations.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser