Webinarer - FAQ

Kursusadministration

Kontakt os

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 30 00.

Se det store udvalg af gratis webinarer her.

Webinarer - FAQ

Hvad er et webinar?
Et webinar er et live webseminar, hvor du online møder underviser og andre deltagere. Undervejs kan du chatte med deltagerne og stille spørgsmål til underviseren. Det eneste du behøver, er en PC, smartphone eller tablet med internetadgang og lyd samt en stille og rolig plads.

Hvordan deltager jeg på et webinar?
Du deltager via en PC, smartphone eller tablet med adgang til Internettet. Omkring en uge før webinaret sender vi dig en mailindkaldelse med link til webinaret og information om, hvordan du får adgang til webinaret. Vi bruger Zoom eller Microsoft Teams til vores webinarer, hvilket fremgår af det fremsendte link. 

Zoom
Læs mere om hvordan du deltager i et Zoom Meeting 
OBS: Har du en arbejdsgiver, som ikke tillader, at 3. parts programmer downloades til din arbejds-PC, kan du logge ind via din browser i Google Chrome. 

Microsoft Teams
Du kan vælge at deltage via Teams-appen eller via browser. Hvis du vælger at deltage via en browser, anbefaler vi at bruge Google Chrome som webbrowser. Sørg for, at din browser tillader tredjepartscookies.

Hvis du deltager via din smartphone eller tablet, skal du først downloade app'en: Microsoft Teams. Du behøver ikke en Microsoft Teams konto for at deltage. Du kan vælge at deltage som gæst. 

Du kan læse mere om deltagelse i Microsoft Teams Meeting og Microsoft Teams Live Event

Mit link virker ikke?
Dit link burde virke umiddelbart før afholdelsen.

Krav til internetbrowser
Du kan benytte de fleste browsere. Vi har dog god erfaring med Google Chrome. Cookies kan være forstyrrende for afvikling af webinaret, så hvis du oplever problemer med den browser, du plejer at bruge, så prøv at bruge en anden browser.

Skal jeg have hovedtelefoner, mikrofon eller web cam?
Du skal have lyd i form af højtalere eller hovedtelefoner. Vi anbefaler klart hovedtelefoner. Vær opmærksom på, at du evt. selv skal tilpasse dit lydniveau. Du skal hverken have mikrofon eller web cam for at deltage i et webinar.

Hvordan stiller jeg spørgsmål til underviseren?
Når du deltager på webinaret, kan du stille spørgsmål til underviseren via online chatten. Vi vil opfordre dig til, at slukke for din mikrofon og udelukkende benytte online chatten, hvis du har spørgsmål og kommentarer. Dette for at underviseren ikke får for mange forstyrrelser og afbrydelser i løbet af webinaret.

Jeg hører ingen lyd!
Hvis du ikke kan høre underviseren, når webinaret begynder, bedes du gøre følgende:
1.    Tjek, at du ikke har sat din computer, smartphone eller tablet på lydløs.
2.    Skru op for lyden på computer, smartphone eller tablet.
3.    Tjek – via dit kontrolpanel på computeren – hvilken kanal lyden er sat til at komme ud af (fx headset eller computerens højtalere)