Bliv klar på jeres Lean potentiale
Center for Arbejdsliv har udviklet nye Lean værktøjer til afdækning af muligheder for forbedringer i servicesektoren. Værktøjerne giver konkrete bud på hvor, der kan sættes ind med Lean aktiviteter for at opnå besparelser, serviceforbedringer, bedre trivsel og mindre spild.Værktøjet har allerede været afprøvet med stor succes i en kommune på Fyn. Afdækningen samt opfølgende aktiviteter har betydet, at en teknisk forvaltning har reduceret sagsbehandlingstiden på byggesager med 50 procent. Yderligere 2-3 test skal nu vise, om værktøjet kan danne et tilstrækkeligt grundlag for at afdække forbedringsmuligheder i servicesektoren.
Er din virksomhed nysgerrig efter at finde ud af, om der er gevinster at hente, er du meget velkommen til at kontakte os. Vi søger virksomheder eller offentlige institutioner, der ønsker at få en vurdering af forbedringspotentialer samt synliggjort barrierer for at arbejde effektivt og fagligt kompetent. Afdækningen baserer sig på interview af medarbejdere og ledere og vil typisk have en varighed af ca. en dag.
For vores vedkomne har afdækningen to formål. For det første ønsker vi at udbrede kendskabet til Lean, og de muligheder der ligger heri, til virksomheder indenfor serviceområdet. For det andet vil vi sikre os, at de redskaber, vi udvikler, også kan bruges i praksis og af en bred vifte af administrative og serviceorienterede virksomheder.
For printvenlig version: