Digitale forretningsmodeller

Cathrine  Lippert

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 22 73.

Forskellige digitale ting som er forbundet i et netværk og udveksler data.

Digitale forretningsmodeller

For de fleste virksomheder er digital transformation nødvendig for at bevare og styrke konkurrenceevnen og for at undgå pludselig disruption. Udover at optimere processer i fx produktion, logistik og salg og at skabe nye produkter og services gør digital teknologi det også muligt at udvikle nye stærke digitale forretningsmodeller.

Er forretningsmodellen klar til den digitale fremtid?
Efterhånden som digital teknologi bliver mere og mere udbredt, handler digitalisering ikke længere kun om at bruge teknologien til at effektivisere og optimere, men også om at udvikle helt nye digitale forretningsmodeller, som skaber mere værdi med mindre indsats. Mange virksomheder begynder at spørge sig selv, om deres forretningsmodel egentlig er egnet til at konkurrere i en stadig mere digital verden - men hvordan vurderer man dét? Og hvordan udvikler man nye digitale forretningsmodeller?

Fejlslagne projekter koster dyrt
Næsten halvdelen af alle større digitaliseringsprojekter overskrider budgettet og giver samtidig kun omkring halvt så meget værdi som forventet. Ofte skyldes problemerne, at man har fokuseret for ensidigt på teknologien, glemt at indtænke og udvikle forretningen og organisationen og ikke fået planlagt projektet godt nok. Mange virksomheder ved ikke, hvor de skal starte, hvad de skal prioritere, eller hvordan de helt praktisk skal udvikle deres forretningsmodel til dn digitale fremtid.

Vi kan hjælpe
Teknologisk Institut hjælper virksomheder i alle størrelser og på tværs af brancher med at:

  • analysere udfordringer og potentialer
  • prioritere indsatsen og formulere en digital strategi
  • udvikle nye digitale forretningsmodeller, services, produkter og processer
  • udarbejde en konkret handlingsplan for den digitale transformation

På den måde får man sat sig de rigtige mål, bruger de rigtige midler og griber processen rigtigt an, så virksomheden høster alle gevinster og er rustet til den digitale fremtid.

 Vil du vide mere?
Ønsker I at vide mere om, hvordan vi kan hjælpe jer med digital transformation, så er I altid velkomne til at skrive eller ringe til os.

Læs mere

Digital strategi og ledelse

Digitalisering i produktionsvirksomheder

Big Data og anvendelse af data