Digitale muligheder i det fysiske butiksliv

Peter Lemcke Frederiksen

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 20 74.

 stigende grad foregår kunderejsen også på tværs af online og offline kanaler. Erfaringen viser at samtidig med, at kunder gerne vil handle på nettet

Digitale muligheder i det fysiske butiksliv

Danskerne har taget internetshopping til sig og køber efterhånden mange forskellige typer varer på nettet. Det åbner store muligheder for, at virksomheder kan sælge deres varer gennem webshops, men sammen med udviklingen hen imod store butikskæder og storcentre skaber de også udfordringer for de mindre, fysiske butikker rundt om i landet. Heldigvis skaber den digitale udvikling hele tiden nye muligheder, og udover webshops, hvor selve handlen foregår digitalt på nettet, er der også spændende måder at udnytte de digitale muligheder i den fysiske butik.

I stigende grad foregår kunderejsen også på tværs af online og offline kanaler. Erfaringen viser at samtidig med, at kunder gerne vil handle på nettet, bl.a. fordi det er hurtigt, og fordi det er nemt at finde yderligere information om varerne, så vil mange også gerne have en mere personlig oplevelse ud af at shoppe.


Vi kan hjælpe

Detailhandlen i de fysiske butikker kan styrkes ved at anvende digitale teknologier i det fysiske miljø i handelsgader og i den enkelte butik.

Vi rådgiver om:

  • registrering af generelle bevægelses- og handelsmønstre i byområder
  • påvirkning af bevægelses- og handelsmønstre i byområder
  • registrering af (anonym) kundeadfærd i butikken
  • digitale kundeoplevelser i butikken
  • intelligent brug af data

Vi hjælper individuelle detailhandelsvirksomheder med at vælge og anvende de rette digitale teknologier, og vi koordinerer mere omfattende projekter for fx kommuner og handelsstandsforeninger.

Senest har vi i regi af IBIZ TechLab gennemført et demonstrationsprojekt i byen Ringe på Fyn, hvor sensorer installeret i gaderne dels har registreret handelsmønstre og dels testet effekten af at bruge digital teknologi til at skabe nye kundeoplevelser i den fysiske butik. Projektet er gennemført i samarbejde med Faaborg-Midtfyn Kommune og Ringe Handelsstandsforening.

 

Læs mere

Digitale kundeoplevelser i den fysiske butik

Brug data til at optimere kundeoplevelsen

Digital lagerstyring i detail

IBIZ Techlab - Digital innovation

Projektet om digitalt understøttet detailhandel i Ringe