
Digitale muligheder i det fysiske butiksliv - Digitale kundeoplevelser i den fysiske butik
Vælg side
Man kan skabe spændende digitale kundeoplevelser og styrke omsætningen ved at udnytte de forskellige teknologier, men det handler også om meget mere og andet end teknologi. Vi hjælper detailhandlende med at udvikle det rette koncept til netop deres butik, at vælge den rette teknologi og ikke mindst at anvende teknologien, så den giver værdi. Selv små detailhandlende uden teknisk indsigt kan være med.
Kundeadfærd
Registrering af kundeadfærd udføres med placering af sensorer i den enkelte butik. I bearbejdningen af de indsamlede data om kundeadfærd er de enkelte kunder anonyme, og fokus ligger på at finde og analysere generelle adfærdsmønstre i butikken. Der er med andre ord ikke tale om at analysere den enkelte kunde, men tværtimod om at opdage og forstå fællestræk i kundernes adfærd, så man kan tilpasse sin butik og sin service bedst muligt til kundernes ønsker.
Kundeoplevelsen
Kundeoplevelsen i den enkelte butik kan understøttes digitalt ved hjælp af teknologier som Extended Packaging med RFID-chips eller QR-koder og med Augmented Reality. Extended Packaging giver kunden yderligere information om varerne kommunikeret via skærme i butikken eller via kundens egen mobiltelefon. Når kunden tager en vare med RFID-chip ned fra hylden, aktiveres en skærm, hvor der fx vises en kort præsentationsvideo, forslag til matchende varer eller en udvidet varedeklaration. Alternativt kan kunden med sin mobiltelefon scanne en QR-kode ved den enkelte type vare og på telefonen se yderligere information om varen.
Augmented Reality tilføjer et digitalt “lag” af tekst, billeder, 3D-grafik eller andre computerskabte elementer, som vises oven på den fysiske virkelige verden, og som giver kunden mulighed for at interagere med de digitale elementer. Når kunden ser på en vare gennem kameraet på sin mobiltelefon, vises varen med et digitalt lag af yderligere information.