Digitale muligheder i det fysiske butiksliv - RFID i Retail konference 2017

Julian Holm Kristensen

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 10 99.

RFIDiDK banner til konference om retail spor

Digitale muligheder i det fysiske butiksliv - RFID i Retail konference 2017

RFID i Retail – teknologi til præcis lagerstyring og en bedre kundeoplevelse

Bruger I for lang tid på manuelle processer i lagerstyring, eller har I både en fysisk butik og webshop men uden et fælles lager? RFID (Radio Frequency IDentification) er teknologien, der gør det muligt at integrere og skabe synergi mellem den online og offline forretning.

Deltag i seminaret og hør hvordan RFID-teknologi kan optimere butiksdriften med en mere præcis lagerstyring med mulighed for automatisk statustælling og bedre kundeoplevelser. Tilmeld dig her

E-handel og stadig stigende informationer om produkterne på nettet betyder ændringer i kunderejsen, hvor flere søger på nettet, inden de besøger den fysiske butik. Har du både en fysisk butik og en webshop, står du stærkere i forhold til at holde på kunden fra start til slut. Det stiller dog samtidig krav til logistikken - at der er styr på hvilke varer, der er på lager, og at kunden har adgang til varen og de korrekte informationer.

Deler siden op

Tilmelding til RFID

 

 

RFID i Retail banner

Hvad er RFID?

RFID-tags er små chips med en antenne og fås som både hard-tags fx integreret i tyverialarmer og som soft-tags på labels eller syet ind i tøj. På samme måde som stregkoden kan RFID-tags alt efter behov påføres i butikken eller allerede i produktionen.

Inden for detailhandlen er teknologien særlig udbredt i USA. Herhjemme har flere fået øjnene op for teknologien, der bl.a. benyttes i tøjbutikker som Zara og Dr Adams i Odense. Det er ligeledes RFID, der sikrer effektiv logistik på flere danske sygehuse og i lufthavne.

 

Automatiseret lagerstyring

Med stegkoder har man igennem de seneste 40 år sikret en systematisk strukturering af produkter. RFID-teknologien har yderligere en række fordele sammenlignet med stregkoder: Varen behøver ikke være inden for synsvidde, RFID kan læses over større afstande, og flere enheder og grupper kan læses samtidig samt at RFID har en væsentlig større datakapacitet, og det er således muligt at identificere enkeltvarer på et større detaljeringsniveau. Blandt fordelene er gennemsigtigheden i forsyningskæden, reducere svind og øge muligheden for den rette mængde varer til rette tid i forhold til kunderne.

 

Casen Moods of Norway

Det norske tøjmærke Moods of Norway har oplevet stor effektivisering af intern logistik, lagerstyring og nethandel ved bug af RFID-tags, så de i dag har tæt på 100% nøjagtighed ift. lagerbeholdning. Det skyldes bl.a. at de kan gennemføre en lagerstatus på én time – noget der førhen tog 30 timer. Derfor tjekkes lagerstatus nu hver uge. Læs mere på GS1 eller deltag i konferencen, hvor du bl.a. kan høre Moods of Norways erfaringer med bruge RFID-teknologien siden 2014.

 

RFID i Retail 2017

RFID i Retail er en del af foreningen RFID i Danmarks årlige konference Smart Identification, der afholdes på IT-Universitet i København onsdag d. 14. juni 2017.

 

Program til RFID i Retail 2017

Logoer fra IBIZ Techlab