Ekspert i forbrugerstudier til Teknologisk Institut

Line Ahm Mielby

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 17 64.

Portrætbillede af Line Ahm Mielby

Ekspert i forbrugerstudier til Teknologisk Institut

På Teknologisk Institut har vi styrket vores sensoriske forbrugerlaboratorium med en ny ekspert i forbrugerstudier.


Line Ahm Mielby er vores nye ekspert i forbrugerstudier og produktudvikling. Hun kommer med en baggrund fra Aarhus Universitet, hvor hun arbejdede som assistant professor med fokus på sensorik, forbrugerstudier og involvering af forbrugerne i produktudvikling, inden hun kom til Teknologisk Institut.

Line Ahm Mielby er uddannet levnedsmiddelkandidat fra Københavns Universitet. Hun tog derefter til Aarhus Universitet, Institut for Fødevarer i forbindelse med sin Ph.D og forblev der i 13 år.

Med sin generelle fødevareprofil og sit stærke akademiske fundament, skal Line Ahm Mielby blandt andet styrke Teknologisk Instituts kompetencer inden for fondsansøgninger samt kommercielle opgaver. 

Forbrugerstudier er målingen af den endelige fødevarekvalitet

Målet for enhver fødevarevirksomhed er, at forbrugerne kan lide, køber og genkøber deres produkt. For mange er et forbrugerstudie det sidste skridt, inden produktet kommer ud på markedet.

 - Det fascinerende ved forbrugerstudier er, at hvis du laver om i produktionen, så kan du måle det via forbrugerne, fordi der sker en ændring i produktet. Det er målingen af den endelige fødevarekvalitet. Forbrugernes accept er til syvende og sidst det, som betyder noget for en virksomhed, siger Line Ahm Mielby om sin passion for forbrugerstudier.

Forsøgsdesign er nøglen til succes

Men forbrugerstudier er ikke bare at sætte en tallerken foran tilfældige personer. Med Line Ahm Mielbys ord kræver det et godt forsøgsdesign for at sikre, at man måler på kvaliteten af produktet og ikke blot måler på, om deltagerne har en dårlig dag.

Det gode forsøgsdesign møder nemlig også vores kunder der, hvor de er.

 - Den gode opgave er at forventningsafstemme og sikre sig, at alle er på bølgelængde omkring det optimale setup til det budget, der er sat. Det er god kvalitet, når setup og økonomi passer sammen, afslutter Line Ahm Mielby.

Mangler du vores hjælp?

Står du og din virksomhed og skal have hjælp eller vejledning til at skrive en fondsansøgning, sensoriske forbruger-tests af jeres produkt eller andre faser i produktudviklingen af en fødevare? Så tag fat i Line Ahm Mielby eller en af vores andre eksperter.