Innovation og test - Produktudvikling

Tobias Theodorus Perquin

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 34 71.

Mand har virtual reality briller på og bevæger sig med controllers i det virtuelle rum

Innovation og test - Produktudvikling

Vi arbejder ud fra en integreret tilgang til produktudvikling, det vil sige at vi har fokus på at udvikle løsninger der tager højde for hele værdikæden i jeres virksomhed, samt behovene hos kunde og slutbruger. I den første og afgørende del af produktudvikling hvor udfordring, brugersegment og løsning skal defineres nærmere, kan vi bistå med stor erfaring for domænet og metoder til at kvalificere de rigtige valg. 


Virtual Reality
Virtual reality (VR) er en computerteknologi, der ved hjælp af software (3D/animations/billed programmer) kan skabe realistiske billeder, lyde og andre sensoriske virkemidler, som kan opleves gennem hardware, fx et VR "headset". Headsettet gør det muligt for brugeren at træde ind i et computergenereret tre-dimensionelt interaktivt miljø og interagere i og med de fiktive omgivelser. 

Hos Teknologisk Institut Center for Velfærds- og Interaktionsteknologi arbejder vi med VR i forbindelse med innovationsprocesser og herunder til pretotyping og prototyping.

Se videoen herunder og få et indblik i de muligheder VR giver:


Pretotyping
Med pretotyping kan man teste om grundidéen på et meget tidligt stadie. Her kan man med fordel anvende VR, til at udforske sine idéer og få nye.

Prototyping
Prototyping er stadiet efter pretotyping, hvor man her er kommet nærmere et produkt ud fra sine oprindelige idéer. Prototyping kan skabes digitalt og/eller fysisk og kan testes af på fx slutbrugere.