IoT & Data Democenter - Digital lagerstyring i detail - et eksempel

Cathrine  Lippert

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 22 73.

Pilotprojekt - men hvordan?

Når I først har fået øjnene op for RIFD-teknologien, vil I se, at den kan forbedre jeres butiksdrift markant i fremtiden og holde lønomkostningerne nede.

IoT & Data Democenter - Digital lagerstyring i detail - et eksempel

100% lagernøjagtighed i butik og på lager

Detailhandelen har ændret sig en del de sidste par år. Det er nødvendigt at effektivisere driften af den fysiske butik, og kunderne forventer mere og mere af butikkerne både online og offline.

Et meget vigtigt element er lagerstyring - også inden for mange andre brancher end detail er præcis lagerstyring i fokus.

Teknologier som fx RFID (Radio Frequency IDentification) kan sikre 100% lagernøjagtighed i butik og på lager, således at alle varer altid er registeret online.

Med RFID kan I skabe et hurtigt overblik over jeres lager og samtidigt slippe for manuelle processer, fx i forbindelse med status. Derved kan I optimere den daglige drift ved blot at tilføre tilføre RFID-tags (fx elektronisk stregkode eller alarmbrikker på den enkelte vare), der via radiobølger kommunikerer med en trådløs scanner.

Når I har fået den grundlæggende infrastruktur på plads, åbner det for yderligere anvendelse, fx omnichannel salg hvor webshop og fysisk butik spiller sammen og deler lager.
 

Pilotprojekt - men hvordan?

Når I først har fået øjnene op for RIFD-teknologien, vil I se, at den kan forbedre driften markant i fremtiden og holde omkostningerne nede. Derfor er det en god idé at begynde med et RFID-pilotprojekt. Men hvilket RFID-system skal I vælge? Og virker det sammen med jeres nuværende ERP-system? Og hvad koster det at komme i gang? 


Vi tilbyder uvildig rådgivning ved planlægning og opstart af jeres RFID-projekt:

  • Screening af muligheder og løsninger, som passer til jeres behov og virksomhed
  • Rådgivning om indførelse af RFID i virksomhedens forsyningskæde
  • Udarbejdelse af cost-benefit analyser
  • Tilpasning til nuværende rutiner og processer
  • Introduktion for medarbejdere
  • Rådgivning om valg af leverandør
  • Planlægning af pilotforsøg og implementeringsprogram

 

Læs mere om:

Optimér kundeoplevelsen

Digitale kundeoplevelser i den fysiske butik

Lagerstyring og logistik