Må vi gemme en cookie?

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse af vores hjemmeside, målrette indhold samt statistik. Læs mere om cookies

Kvalitetsledelse og -udvikling

Freddie  Agerskov

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 14 76.

-

Kvalitetsledelse og -udvikling

Teknologisk Instituts indsats på kvalitetsområdet har til formål at hjælpe organisationer i såvel den private som den offentlige sektor med at skabe løbende forbedringer og øge deres konkurrenceevne gennem anvendelse af kvalitetsledelsessystemer, der baserer sig på internationale standarder og ledelsesmodeller samt tilknyttede udviklingsværktøjer.

Teknologisk Institut har blandt andet til opgave at dele viden om ledelsesmetoder, der i praksis kan udvikle organisationer til at blive excellente. Denne viden bliver gjort tilgængelig gennem rådgivning, seminarer, arbejds­grupper, konferencer, temaarrangementer og kurser.

Der findes mange forskellige ledelsesmetoder, -værktøjer og -teknikker. Organisationens ledelsessystem kan bruges som en overordnet ramme og skabe nyttigt samspil mellem forskellige metoder i organisationen afhængig af organisationens behov og funktion og dermed understøtte udviklingen.

Uanset branche, størrelse, struktur eller organisatorisk modenhed har organisationer behov for at etablere en hensigtsmæssig ledelsesramme og et fælles ledelsessprog for at opnå succes. En praktisk ledelsesramme medfører blandt andet, at organisationer kan:

  • Foretage en diagnose og overvåge, hvor organisationen er på sin vej mod et excellent niveau, samt hjælpe organisationen til at få en grundlæggende forståelse af dens vigtigste styrker og potentielle forbedringsområder i forhold til mission, vision og strategier.
  • Etablere et fælles ledelsessprog og en fælles måde at tænke og se sin organisation på, der dermed støtter en effektiv kommunikation om initiativer og ideer såvel internt som i relationen til organisationens omgivelser.
  • Integrere nuværende og fremtidige initiativer, herunder fjerne dobbeltarbejde og organisatorisk spild samt finde optimeringsmuligheder.
  • Frembringe og anvende et værdiskabende ledelsessystem.

Den væsentligste værdi kommer fra indsamling af de bedste metoder samt sikring af, at metoderne bliver aktive i de ydelser, som Teknologisk Institut tilbyder.