
Lean - Lean i administration
Vælg side
At arbejde med Lean i administrationen er for de fleste virksomheder næste skridt efter længere tids fokus på produktionen. Hvis sagsbehandlingstiden for en kundeordre er dobbelt så stor i administrationen, som de efterfølgende aktiviteter i produktionen, er det på høje tid at sætte ind!
Ved at arbejde med Lean i administrationen opnår virksomheden følgende gevinster:
- Kortere sags- og ordrebehandlingstid
- Overblik over administrative opgaver
- Orden og systematik i fælles arkiver
- Mere jævn arbejdsbelastning – bedre fordeling af opgaverne
- Fundamentet for en forbedringskultur, der sikrer de fortsatte gevinster.
Se i nedenstående video, hvordan en afdeling i Region Midtjylland - med hjælp fra uddannelsen "Lean Navigatør i administration og service" - har kunnet reducere gennemløbstiden fra 14 til fire dage, reducere procestiden med 30 procent og generelt bare indrette arbejdet smartere - med stor medarbejdertilfredshed som resultat.