Må vi gemme en cookie?

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse af vores hjemmeside, målrette indhold samt statistik. Læs mere om cookies

Tre gode råd til at komme i gang med digitalisering

Palle  Grøndahl

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 35 25.

-

Tre gode råd til at komme i gang med digitalisering

Der en række fordele at hente, når man øger digitaliseringen i sin produktion, uanset om man er en lille eller stor virksomhed. Få her tre gode råd til at komme godt i gang.

Potentialet er stort, hvis du øger digitaliseringen i din produktion. For at nævne nogle få fordele kan du med digitalisering øge din konkurrenceevne og produktivitet og ikke mindst give dine kunder en bedre tilgang til kvalitetsdata.

Med afsæt i et klyngeprojekt hos Grundfos i regi af MADE faciliteret af Teknologisk Institut er der lavet en generel digitaliseringsguide, der kan inspirere og vejlede produktionsvirksomheder i anvendelse af digitale hjælpemidler.

Vi har herunder trukket tre gode råd ud fra guiden til dig, der er interesseret i at øge digitaliseringen i din virksomhed.

1. Start med at spørge dig selv: Hvad skal du bruge digitalisering til?
Hvorfor vil vi digitalisere, og hvem vil det være til gavn for, er to gode spørgsmål, du kan stille dig selv, inden du går i gang med digitalisering. Når målene er fastsat og beskrevet, begynder der at tegne sig et klart billede af, at digitalisering kan give en positiv gevinst internt som eksternt.

2. Sæt mål for processen og tegn billedet af fremtidens systemer
Skriv de specifikke mål ned, du gerne vil opnå med digitalisering, skitser systemernes sammenhæng og lav en faseplan. Digitaliseringen sker ikke over et halvt eller et helt år, men nærmere over tre-fire år, og derfor er det godt at have nogle retningslinjer for forløbet, så man ikke mister overblikket.

3. Snak med kunderne
Gå ud til kunderne og spørg, hvad de har behov for. Det er meget væsentligt at spørge sine kunder, hvad de kan bruge, så man ikke kommer til at designe et digitalt system, som ikke er brugbart til noget som helst. Det er vigtigt, du laver trykprøvning på, om det er det rigtige, du gør.
 

-"Digital optimering: En god start på digitalisering for små og mellemstore virksomheder" 
Er du interesseret i at læse hele guiden, der både indeholder konkrete cases og flere gode råd, så kan du downloade den ved at trykke på billedet til venstre.

Guiden giver inspiration, til hvordan man kommer i gang og fremhæver eksempler på processer, der relativt nemt kan digitaliseres og kan komme virksomheden og dens kunder til gode.

Foruden at udpege de områder, hvor de helt store forbedringer og fordele ved digitalisering kan hentes, præsenterer guiden inspirerende cases fra Nichro Haardchrom, TRECO A/S, UNIKA A/S, HIN A/S og PRI-DANA Elektronik A/S.



I videoen herunder kan du lære mere om digitaliseringsprojektet med Grundfos og deres underleverandører, som guiden er udarbejdet på baggrund af.