Kurser

Nyt1 dags kursus 
Læring inden for et specifikt emne

Google Tag Manager

23. maj 2024 Aarhus
11. september 2024 Taastrup
12. december 2024 Taastrup
12. marts 2025 Taastrup
DKK  4.999
ekskl. moms
Nr. 91447 A

Få styr på dataopsamling fra dit website med Google Tag Manager (GTM). Lær at måle effekten af din annoncering, og lær dine kunder og brugere at kende med tag management og serverside tracking.

Du får grundig indføring i de mange begreber og muligheder der er i GTM for at styre og opsamle data til eks. GA4, Facebook, Google Ads med flere. GTM danner typisk også grundlaget for consent management og du lærer også, hvordan samspil med de gængse cookievægge sættes korrekt op.

Deltagerprofil

Kurset er til dig, der ønsker at få indsigt i, hvad mulighederne er med et Tag Management system. Ydermere er fokus på at kurset giver praktisk erfaring med opsætning af sporing via GTM.

Det er ikke nødvendigt med en teknisk baggrund eller teknisk forståelse for at deltage i kurset, men det er klart en fordel at have grundlæggende indsigt i hvordan hjemmesider er bygget op.

Udbytte

  • Du lærer at implementere Tags i GTM
  • Du får indblik i best practice og strategier
  • Du får styr på din dataindsamling
  • Du lærer at integrere GTM med andre værktøjer

Det får du på kurset

Vi sørger for at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære

Efter du har fuldendt kurset, vil du modtage et kursusbevis.

Kursusbevis

Hos Teknologisk Institut bruger vi kun erfarne undervisere.

Erfaren underviser

På kurset får du morgenmad, frokost, snacks og drikkevarer.

Fuld forplejning

På kurset er der indtænkt øvelser og deltagerinddragelse.

Øvelser og inddragelse

Tæt på kursusstedet er der gratis parkering.

Gratis parkering

Indhold

  • Introduktion til tag management i Google Tag Manager
  • Consent management og Cookievæg samspil
  • Opsætning af sporing til GA4, Facebook med flere
  • Grundlæggende introduktion til Serverside tracking

Form

Udover introducerende slides vil undervisningen foregå direkte i de anvendte værktøjer. Undervejs vil der indgå små opgaver, der sikrer fundamentet for reel brug af værktøjerne.

29232
Underviser

Daniel Dowaji

Dan er cand.It fra ITU. Han har arbejdet med online markedsføring og Web Analytics i mere end 10 år. I dag er han Senior Web Analytics konsulent hos et onlinebureau, hvor han primært rådgiver om web analytics. Dan har stort kendskab til det konkrete arbejde med Google Analytics 4 – og som underviser sikrer hans således indgående og praktisk kendskab til med brugen af værktøjet.

Vælg dato

Aarhus
23. maj 2024
Taastrup
11. september 2024
Taastrup
12. december 2024
Taastrup
12. marts 2025
Aarhus
22. maj 2025