Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
87814 - Incident & Problem Management - simulationstræning
Nyt
3 dage kursus

Incident & Problem Management - simulationstræning

Lær, hvordan du bliver i stand til at håndtere incidents hurtigt og sikkert, og lær hvordan du går fra kortsigtede løsninger til langsigtede løsninger. Der er tale om et praktisk kursus, hvor du via simulationstræning får teorien og praktikken under huden – og gør dig klar til at øge sikkerheden i din virksomhed, løse incidents og problems hurtigere, eller skabe it-projekter, hvor tilbagevende problemer, nedbrud og lange svartider undgås.

Efter kurset i Incident og Problem Management med simulationstræning er det slut med at basere dine løsninger på antagelser. Her lærer du det, som du ikke kan lære andre steder, og som er af afgørende betydning for kvaliteten af processerne - nemlig de praktiske færdigheder, der skal til for at løse komplicerede og ukendte incidents og problems sikkert og hurtigt.

Deltagerprofil

Tekniske specialister, udviklere, service desk supportere, proces managers, task force managers, it-sikkerhedsansvarlige, m.fl. som ønsker at forbedre deres evne til at løse komplicerede og ukendte incidents og problems sikkert og hurtigt.

Indhold

Simulationstræningen leveres af en erfaren instruktør, som anvender sim4people’s effektive simulator kombineret med væsentlig teori. Dermed undgås endeløse Powerpoint præsentationer og information overload.
Simulatortræningen indeholder 15 realistiske og udfordrende scenarier baseret på virkelige hændelser. Scenarierne indeholder:

  • Hardware, software og miljømæssige fejl
  • Incidents og problems med en eller flere årsager
  • Varierende sværhedsgrader
  • Lange svartider, forkert output, fejlmeddelelser og usædvanlig funktionsmåde
  • Konsekvenser ved handlinger
  • Videoer, animationer og log filer
  • Scoreboard, som måler både kvaliteten og produktiviteten af gruppernes root cause analyser (RCA)

traeningsprogram

Udbytte

  • Løse incidents sikkert og hurtigt, mens begivenhederne udfolder sig
  • Nedbryde en situation i nøjagtige symptomer
  • Indsnævre mulige årsager, før du tager intuitiv handling
  • Undgå ’Trial and Error’
  • Identificere kortsigtede korrigerende handlinger
  • Udføre anvendelige Root Cause Analyser
  • Anbefale permanente korrigerende handlinger
  • Arbejde effektivt sammen i problemløsningsteams
  • Og meget mere...

Praktisk

Undervisningen varetages af BlueHat, primært af Thomas Fejfer, der er ekspert i IT Governance, Service Management. pragmatisk ITIL, Kepner-Tregoe, og Incident Management, Problem Management og Change Management.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser