Kurser

3 dages kursus 
Læring inden for et specifikt emne

ITIL® 4 Monitor, Support and Fulfil – Bundle

7. - 9. oktober 2024 Ballerup
7. - 9. april 2025 Ballerup
DKK  15.999
ekskl. moms
Nr. 91426 P

Lær, hvordan du etablerer et godt samarbejde på tværs af praksis og effektive serviceværdistrømme med de 5 væsentligste, operationelle practices, som ITIL 4 anbefaler. Du får 5 dages pensum på kun 3 dage.

På kurset lærer du at forstå og anvende de begreber, der er dækket af de fem ITIL Management Practices:

  • ITIL® 4 Service desk
  • ITIL® 4 Incident management
  • ITIL® 4 Problem management
  • ITIL® 4 Service request management
  • ITIL® 4 Monitoring and event management

Du lærer om både de strategiske og operationelle niveauer og om hvordan du maksimerer værdien af de 5 practices.

 

Deltagerprofil

Dette kursus målrettet dig, der:

  • Arbejder praktisk med IT drift og support
  • Ønsker at blive ITIL® 4 Specialist
  • Ønsker at blive ITIL® 4 Practice Manager (Forudsætter at du også har certificeringen til kurset ITIL® 4 Create, Deliver & Support)
  • Er service management konsulent
  • Har en rolle i en af de 5 practices som udførende, styrende eller ansvarlig for resultater, fx:
    - Incident manager
    - Problem manager
    - Service desk leder, teamleder eller medarbejder
    - Teknisk ansvarlig for overvågning
    - Ansvarlig for bestillingsprocedurer

Det er en forudsætning, at du har en ITIL® 4 Foundation certificering for kunne deltage på kurset.

Udbytte

  • Øg din virksomheds modenhed ved at udvikle, udføre og forbedre alle 5 practices
  • Automatiser og integrer de 5 practices med hinanden og med andre processer/practices
  • Forstå, hvordan de 5 practices bidrager til værdiskabelsen set med kunders, brugeres og IT-organisationens øjne
  • Organisere dit team og skab bedre samarbejdsrelationer med partnere og leverandører
  • Anvende de 7 guiding principles i ITIL sammen med de practice-specifikke anbefalinger til at få succes med implementeringen

Det får du på kurset

Vi sørger for at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære

Certificeret underviser.png

Certificeret underviser

På kurset får du morgenmad, frokost, snacks og drikkevarer.

Fuld forplejning

Mulighed for at tage certificering.

Certificering / eksamen

Materiale på engelsk

Materiale på engelsk

Undervisning på dansk

Undervisning på dansk

Indhold

Kursus er en samling af nedenstående 5 individuelle kurser. På kun 3 dage får du hele pensum for følgende kurser:

  • ITIL® 4 Service desk
  • ITIL® 4 Incident management
  • ITIL® 4 Problem management
  • ITIL® 4 Service request management
  • ITIL® 4 Monitoring and event management

På kurset lærer du at:

  • Øge modenheden ved at udvikle, udføre og forbedre de 5 practices ovenfor
  • Integrere de 5 practices med hinanden og med andre processer/practices
  • Forstå, hvordan de 5 practices bidrager til værdiskabelsen set med kunders, brugeres og IT-organisationens øjne
  • Automatisere hele eller dele af alle 5 practices
  • Organisere dit team eller afdeling ud fra anbefalingerne
  • Udvikle bedre samarbejdsrelationer med partnere og leverandører
  • Anvende de 7 guiding principles sammen med de practice-specifikke anbefalinger til at få succes med implementeringen

For alle modulerne gennemgår vi bl.a.:

  • De vigtigste nøglekoncepter
  • Succesfaktorer for værdiskabelse for hver practice
  • Relevante processer inden for den enkelte practice, inklusive input, aktiviteter og output
  • Målinger og KPI’er
  • Anbefalinger og krav til værktøjsunderstøttelse
  • Forslag til samarbejdsmodeller med partnere og underleverandører
  • Modenhed og kapabilitetsudvikling
  • Konkrete anbefalinger til succesfuld implementering af den enkelte practice

Når du har været gennem kurset, har du en dyb forståelse for de 5 nævnte ITIL ® 4 practices, og har redskaber til at implementere og videreudvikle disse practices i din egen organisation ud fra et ITIL-perspektiv.

Form

Kurset er meget intensivt, og du skal afsætte god tid til forberedelse før kurset. Derudover skal du sikre dig, at du har mulighed for at læse op til eksamen, som finder sted på et selvvalgt tidspunkt efter kurset.

Kurset afholdes på dansk med engelske kursusmaterialer og engelsk eksamen.

Materialet er elektronisk og du bedes medbringe din egen PC, så du har adgang til materialet under kurset. Kursusmaterialet er inkluderet i prisen og du får adgang til materialet i god tid før kurset.

Certificering

  • Du modtager en eksamensvoucher fra PeopleCert, som du benytter til at tage din certificering online. Du kan tage eksamen, så snart du synes, du er klar.
  • Eksamen er online proctored via PeopleCert, hvilket betyder, at den kan tages, når og hvor det måtte passe dig fra din egen pc.

Du kan læse mere om eksamensformen her.

Praktisk om certificeringen

  • Antal spørgsmål: 60
  • Tid: 90 minutter (112 minutter, hvis dit modersmål ikke er engelsk)
  • Hjælpemidler er ikke tilladt, dog er det tilladt at bruge en fysisk ordbog.

Der er 60 spørgsmål i testen, og du skal svare rigtigt på mindst 39 spørgsmål (65%) for at bestå certificeringen.

Ved beståelse får du udstedt et certifikat og titlen “ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil”.

Det er en forudsætning, at du har bestået ITIL® 4 Foundation-eksamen for at kunne deltage i eksamen på dette kursus.

Kurset afholdes i samarbejde med en partner.

“The ITIL® courses on this page are offered by Peopleteam ATO of AXELOS Limited.”

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

 

29141
Underviser

Johnny Jensen

4.71/5 (80 evalueringer) 
Baseret på alle evalueringer af underviseren fra de seneste 5 år.

Undervisningen varetages af Johnny, der har mere end 20 års praktisk erfaring med IT Service Management. Johnny er ITIL Expert, akkrediteret ITIL instruktør og er en særdeles erfaren underviser, ligesom han har stor erfaring med Service desk og personaleledelse. Johnny formår på en særlig måde at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende.

Vælg dato

Ballerup
7. - 9. oktober 2024
Ballerup
7. - 9. april 2025