FAQ - Virtuelle kurser

Kursusadministration

Kontakt os

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 30 00.

FAQ - Virtuelle kurser

Her finder du svar på nogle af de spørgsmål, vi ofte får.

Hvis ikke du finder dit svar her, er du meget velkommen til at kontakte os på telefon +45 72 20 30 00 eller kurser@teknologisk.dk.

Hvad er et virtuelt kursus?
Et virtuelt kursus foregår via internettet fra din egen computer. Kurset foregår live med kursets underviser, hvor du kan stille spørgsmål, lave gruppearbejde, deltage i diskussioner og lave hands-on øvelser.
Får jeg mulighed for at stille spørgsmål undervejs?
Ja. Da kurset forgår live, vil der være mulighed for, at du kan stille spørgmål løbende på kurset.
Hvordan fungerer gruppearbejde på et virtuelt kursus?
Det vil oftest foregå i 'breakout rooms', hvor gruppeopgaver løses sammen med andre kursusdeltagere, og hvor underviseren også vil deltage på skift for at hjælpe.
Hvilket sprog afholdes de virtuelle kurser på?
Kursussprog og kursusmateriale varierer fra kursus til kursus. Du ser hvilket sprog kurset afholdes på inde på den enkelte kursusbeskrivelse.
Er der nogle gode råd inden deltagelse på et virtuelt kursus?
Ja, vi har samlet 6 gode råd:
  • Sørg for at slukke din telefon og få lukket ned for din mail
  • Hav papir ved hånden og sæt eventuelt også vand eller andet drikkelse klar
  • Det kan være en god ide at hæve sin skærm lidt i det virtuelle møde for at have bedst mulig video. Det giver en fornemmelse af at være lidt mere i øjenhøjde. Den opgave kan klares med et par bøger under skærmen eller den bærbare
  • Sæt mikrofonen på lydløs (MUTE), når du lytter. Husk selvfølgelig også at tænde den igen, når du gerne vil byde ind
  • Nik gerne tydeligt, hvis du er enig eller giv "thumbs up" under reaktioner
  • Dagen bliver mere spændende og vedkommende, når du også byder ind, så stil endelig spørgsmål og giv eksempler fra din hverdag enten via din mikrofon eller chatten.
Skal jeg have webcam tændt under undervisningen?
Ja, vi opfordrer dig til at have webcam tændt. Vores erfaringer viser, at du som kursist får mest ud af kurset, hvis du er på webcam.
Hvordan tilgår jeg selve undervisningen?
Det eneste du behøver for at deltage er din PC. Før kursusstart modtager du en velkomstmail og i denne finder du et link til det virtuelle kursus.

Kurset vil typisk foregå via Teams eller ZOOM. Du behøver ikke downloade app’en, men kan deltage fra din webbrowser.
Hvordan får jeg kursusmateriale?
Dit kursusmateriale vil være tilgængeligt på vores online materialeplatform, Onedrive. Hvis der er fysisk kursusmateriale på kurset vil materialet bliver sendt til din adresse på forhånd.
Bliver det virtuelle kursus optaget?
Nej, det virtuelle kursus bliver ikke optaget.
Virtuel kursusafholdelse via Zoom
Læs mere om hvordan du deltager i et Zoom Meeting.

OBS: Du kan deltage ved at logge ind via din browser (Goolge Chrome), så behøver du ikke at downloade programmet til din PC.
Virtuel kursusafholdelse via Microsoft Teams
Du kan vælge at deltage via Teams-appen eller via browser. Hvis du vælger at deltage via en browser, anbefaler vi at bruge Google Chrome som webbrowser. Sørg for, at din browser tillader tredjepartscookies.

Hvis du deltager via din smartphone eller tablet, skal du først downloade app'en: Microsoft Teams. Du behøver ikke en Microsoft Teams konto for at deltage. Du kan vælge at deltage som gæst.

Du kan læse mere om deltagelse i Microsoft Teams Meeting og Microsoft Teams Live Event.
Krav til internetbrowser
Du kan benytte de fleste browsere. Vi har dog god erfaring med Google Chrome. Cookies kan være forstyrrende for afvikling af webinaret, så hvis du oplever problemer med den browser, du plejer at bruge, så prøv at bruge en anden browser.
Skal jeg have lyd på i form af højtalere eller hovedtelefoner?
Ja, vi anbefaler at du benytter hovedtelefoner, men computerens højtalere kan også sagtens benyttes. Hovedtelefoner har ofte en mikrofon indbygget, hvilket ofte er en fordel hvis du vil stille spørgsmål til underviseren eller dine medkursister.
Hvordan stiller jeg spørgsmål til underviseren?
Du kan enten stille spørgsmål til underviseren direkte ved at tænde din mikrofon eller via chatfunktionen. Underviseren vil i sin introduktion til kurset give en kort guide til, hvordan du stiller spørgsmål undervejs.
Jeg hører ingen lyd!
Hvis du ikke kan høre underviseren, når kurset begynder, bedes du gøre følgende:
  • Tjek, at du ikke har sat din computer, smartphone eller tablet på lydløs.
  • Skru op for lyden på computer, smartphone eller tablet.
  • Tjek – via dit kontrolpanel på computeren – hvilken kanal lyden er sat til at komme ud af (fx headset eller computerens højtalere)
Hvilke kurser afholdes som virtuelle kurser?
Du kan se alle vores virtuelle kurser på følgende side. Hvis du ikke fandt det virtuelle kursus du søgte så kontakt os på 7220 3000 eller kurser@teknologisk.dk, så vi kan hjælpe med at imødekomme dit behov.

Tilbage til "Virtuelle kurser" >>