ISO 9001 Kvalitetscertificering

Rolf  Heier

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 18 47.

Kartotek med visning af ISO 9001

ISO 9001 Kvalitetscertificering

En ISO 9001-kvalitetscertificering er en uafhængig bedømmelse af virksomheders kvalitetsledelsessystem. Det giver kunderne en garanti for kvaliteten af processer og produkter.

Det er vanskeligt at forestille sig, hvordan man som topchef i dagens Danmark kan drive en virksomhed tilfredsstillende, uden at der er visse rutiner gældende for arbejdets udførsel

- Topchef for stor og anerkendt dansk virksomhed

Dermed hentydede han til, at hvis ikke man har fastlagt visse fremgangsmåder i virksomheden, vil medarbejderne i stor udstrækning selv finde på det, de mener er den bedste løsning. Resultatet vil være en uoverskuelig organisation med anarkistiske tilbøjeligheder. Det vil både give unødvendige interne gnidninger, såsom misforståelser, fejl og genbearbejdning samt kunderelaterede eksterne problemer, såsom fejlleverancer, overskredet leveringstid og reklamationer.

Dette kan føre til tab af kunder, markedsandele, opsigelser af kvalificerede medarbejder - og det kan ende med konkurs

Fokus på kundens processer

Hvis man som løsningsmodel vælger at opbygge et kvalitetsledelsessystem efter DS/EN ISO 9001-standarden, kan man få Dancert til at bekræfte kvalitetssystemet gennem en certificering. Dancert er et uafhængigt datterselskab af Teknologisk Institut og er desuden kendt af danske virksomheder for at have virksomhedens fokus på processer og rutiner.
Se hvilke andre certificeringer, vi tilbyder

Certifikatet viser, at virksomheden følger visse fastlagte arbejdsgange, og at kunderne kan have tillid til, at der leveres ensartede produkter hver gang.

DS/EN ISO 9001 er procesorienteret

Det er ikke noget nyt, at en virksomhed har gavn af et kvalitetsledelsessystem. Men de krav, som DS/EN ISO 9001-standarden lægger op, har gennem årene skiftet karakter fra at være meget bureaukratiske til at være meget procesorienterede. Det betyder blandt andet, at virksomhederne nu skal tænke over, hvordan man gennemfører den enkelte procesdel, og hvordan man får sammenbundet de enkelte dele til en samlet og optimal helhed. Desuden skal der tænkes i helhedsløsninger til forbedringer.

Kontakt vores auditor for at høre nærmere om, hvordan vi kan hjælpe med certificeringen.