Ånden i FN’s 17 Verdensmål kan styrke konkurrenceevnen

Stig Yding Sørensen

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 27 04.

FN's verdensmål rapport - styrke konkurrenceevnen

Ånden i FN’s 17 Verdensmål kan styrke konkurrenceevnen

Langt størstedelen af virksomhederne gennemfører bæredygtige initiativer på social- og/eller miljøområdet, og omkring en tredjedel har ambitioner om mere i fremtiden. Selvom initiativerne ligger inden for rammerne af FN’s 17 Verdensmål, er det kun omkring en femtedel af virksomhederne, som direkte forbinder deres initiativer med et eller flere af Verdensmålene.

Undersøgelsen viser, at 76 procent af danske virksomheder indenfor de sidste to til tre år har taget initiativer som forbedrer klima, ressourceforbrug eller miljø – og mere end halvdelen mener, at de er eller har været inspireret af Verdensmålene.

På miljøområdet er det særligt inden for energibesparelse, affaldshåndtering og mere bæredygtig transport, at virksomhederne planlægger tiltag de næste to til tre år.

Cases - hvordan arbejder danske virksomheder med verdensmålene?

insekter til madWholi foods vil revolutionere fødevareindustrien med insekter

Fødevarevirksomheden Wholi Foods (nu "Hey Planet") arbejder med insekter, som en bæredygtig løsning i fødevarebranchen.

Læs casen om Wholi Foods


 

emballage re-bagRe-Bags innovative tankesæt spiller godt sammen med FN’s Verdensmål

Emballagevirksomheden Re-bag har siden 1999 har arbejdet med design og udvikling af bæredygtig emballage.

Læs casen om Re-bag

 

 

Læs hele rapporten her

     

    Vil du vide mere om, hvordan virksomheder i Danmark arbejder med Verdensmålene, kan du læse Teknologisk Instituts rapporter om FN's Verdensmål i danske virksomheder.