Digitalisering af byggematerialeindustrien

Mette  Glavind

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 22 20.

Digitalisering af byggematerialeindustrien

Teknologisk Institut tilbyder rådgivning omkring digitalisering af virksomhedens produkter. Det kan være digitale CAD tegninger og beskrivelser eller konfigurerbare informationer omkring produkternes variationer. Vi kan tilbyde at deltage som projektleder eller facilitator i denne digitaliseringsproces, der sætter virksomhedens ledelse i stand til at træffe de afgørende og rigtige beslutninger om, hvordan virksomhedens digitaliseringskoncept kan effektivisere de interne forretningsgange og de eksterne kunderelationer. Det kan være i form af:

  • Optimering af forretningsprocesser
  • Digital adgang til serviceydelser, produkter og viden 
  • Ændrede forretningsrelationer og netværksdannelse
  • Adgang til nye markeder og kundegrupper eller øget adgang til traditionelle markeder
  • Innovation i produkter og services (systemprodukter og systemleverancer)

Teknologisk Institut skræddersyr konfigureringsprocessen efter kundens ønsker og behov - men vi foreslår følgende model, hvor processen har følgende faser:

Figur-Konfigureringsprocessen

 

Workshops og projektforløb
Vi tilbyder ledergruppen og de udvalgte specialister en metode og et udviklingsforløb:

  1. Strategiudvikling. Hvilke strategiske valgmuligheder har virksomheden for at bevare og styrke sin konkurrenceevne i den digitale verden, a la ”det digitale byggeri”?
  2. Forretningsmæssig analyse. Hvilken rolle vil virksomheden indtage i markedet? Hvor starter virksomheden?
  3. Alliancer. Hvad er virksomhedens kernekompetence? Hvordan skaber virksomheden værdi for kunderne og samarbejdspartnere? Hvilke parter skal virksomheden indgå strategiske alliancer med for at kunne tilbyde en samlet løsning over for kunden?
  4. Produktanalyser og produktmapning ved brug af digitale værktøjer med henblik på, at virksomheden får dannet sit digitale produktsortiment.  
  5. Kompetence- og organisationsudvikling. Forberede deltagerne på de organisatoriske og kompetencemæssige ændringer, som de forskellige strategier og forretningsmodeller vil kræve.  
  6. Implementering og forankring af det valgte digitale koncept i virksomheden og hos samarbejdsparterne.

Efter udviklingsprocessen har ledelsen et fungerende digitalt koncept og kan løbende vedligeholde og videreudvikle dette.

Afrapportering sker i form af en skriftlig rapport og et velbeskrevet digitalt koncept.