Kurser

3 timer kursus 
Læring inden for et specifikt emne

Anprisningskursus - marketing og kvalitet

27. august 2024 Aarhus
5. marts 2025 Taastrup
DKK  2.950
ekskl. moms
Nr. 91296 P

Anprisningskursus for marketing og kvalitet

Anprisninger som sukkerfri, uden tilsat sukker, godt for maven, luksus, naturlig, klimaneutral og lignende anvendes i stor stil på fødevarer. Bliv klædt godt på til at navigere i junglen af anprisninger.

På kurset præsenterer vi forskellige typer af anprisninger. Vi giver nogle konkrete eksempler på anprisninger og hvilke parametre, man skal have med i sine overvejelser, inden anprisningerne bruges i markedsføringen.

Kurset vil give deltagerne en forståelse af lovgivningens krav i forbindelse med udvikling af nye emballager og reklametekster – også i forhold til hvor (fx online markedsføring) og hvornår reglerne finder anvendelse.

Vi vil i løbet af kurset også komme overordnet ind på omkringliggende fødevarelovgivning, som også påvirker, hvordan fødevarer kan/skal mærkes med anprisninger.

Kurset henvender sig til både ansatte i marketing samt ansatte i kvalitet - og I kan med fordel følges ad.

 

Udbytte

  • Kan genkende en anprisning
  • Viden om hvor og hvornår anprisninger kan bruges
  • Kendskab til vurdering af anprisninger
  • Forståelse for anprisningernes sammenhæng med øvrig fødevaremærkning

Indhold

  • Anprisning- og vildledningsbestemmelser
  • Varebetegnelser
  • Ingredienslister
  • Næringsdeklaration
  • Nøglehulsmærke

Deltagerprofil

Kurset er målrettet ansatte i marketing, der arbejder med markedsføring af fødevarer, og ligeledes ansatte i kvalitetsafdelinger, der arbejder med mærkning af fødevarer. Begge grupper kan med fordel deltage sammen på kurset.

Vælg dato

Aarhus
27. august 2024
Taastrup
5. marts 2025