Gode råd til hvordan du holder MUS med dine medarbejdere

Kursusadministration

Kontakt os

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 30 00.

Gode råd til hvordan du holder MUS

Gode råd til hvordan du holder MUS med dine medarbejdere

2 min.

Mange ledere synes MUS er en svær størrelse og føler, at tiden kunne have været brugt på noget mere udbytterigt. Afholdelse af MUS kan dog være et nyttigt værktøj til at holde udviklingen i gang, og det kan ligeledes være alfa omega for at udnytte potentialet i dine medarbejdere.


Få 3 gode råd til at holde MUS:

1. Vær forbedret

Sørg for at indhente nødvendig information om medarbejdere, arbejdsområder, ansvar, målsætninger mv.

Lav eventuelt nogle spørgsmål på forhånd så du ved, hvilke punkter du gerne vil omkring. Husk, at MUS er en professionel samtale, og at det ikke gavner nogen, at den bliver personlig – det er den konstruktive planlægning, der er i fokus.

 

MUS for ledere

Læs også: MUS for ledere


2. Vær lyttende

Husk, at du har mulighed for at lære rigtig meget om dine medarbejdere samt om trivslen på arbejdspladsen.

Hav derfor den indstilling, at du gerne vil blive klogere på, hvad der rører sig. Lyt til dine medarbejdere og hav i baghovedet, at denne samtale ikke handler om, hvad du tænker eller har af vigtige råd. Stil gerne afklarende spørgsmål for at vise interesse og for at forstå, hvad der er tale om.
 

3. Lav en udviklingsplan

MUS samtalens formål er at holde den enkelte medarbejders fremskridt og udvikling for øje. Det er derfor vigtigt at samle op på den enkelte medarbejders planlagte udvikling og følge op på jeres aftaler fra tid til anden.
 

 

Vil du vide mere?

Se vores store udvalg i kurser, uddannelser, konferencer, webinarer osv. her, og find det som passer bedst til dig og dine behov.